/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Access Makroer - hvor kan jeg finde ekse~
Fra : tjantzen
Vist : 1051 gange
50 point
Dato : 23-10-03 10:38

Er der et godt sted på nettet, hvor man kan lære at lave/bruge makroer i Access.
Jeg kender godt de værktøjer i Access, hvormed man kan generere makroer men jeg ville gerne forstå syntax reglerne.

mvh
thomas

Kommentar
Fra : MouseKeeperX

Dato : 23-10-03 11:01

Nu skriver du ikke hvilken version af Access du bruger, og hvilken type makoer der er tale om - er det VBA du gerne vil lære eller er det SQL syntax eller???

mvh
/M

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-10-03 18:29

Her er lidt macro
http://www.vedit.com/maclib.htm
Emesen.

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 24-10-03 08:11

Tak for linket VEDIT.
Kan de også bruges til Access?

Jeg bruger Access 2000 og jeg var interesseret i at lære noget mere om macrokommandoer så som DLookup, eller hvordan man fanger UserName fra bruger, eller angiver værdier til variabler.
Rimlig basalt. Jeg kan læse mig til meget af makroernes funktionalitet i Access's hjælpemenu men jeg mangler noget basal forsåelse for syntax-reglerne og hvordan makroerne konkret implementeres.

mvh
Thomas