/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
at lave en besøgstæller??
Fra : zlug
Vist : 1382 gange
184 point
Dato : 22-10-03 15:46

at sætte en ind på sin side er let men hvordan laver man en???

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 22-10-03 15:53

Den laver du ikke, den kan få stillet til rådighed via den internetudbyder du har oprettet din hjemmeside hos.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : zlug

Dato : 22-10-03 16:12

der ligger nogen i frontpage og der ligger adskellige på nettet de må da lave dem på en eller anden måde

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 22-10-03 16:38

Jo, men selve tælleren er noget derforegår via internetudbyderen. Kun de kan måle hvor mange der er inde på din url-adresse.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 22-10-03 16:45

Du kan eks. se her hvordan man hos dandomæne tilslutter eig en besøgsmåler

http://www.dandomaine.dk

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : zlug

Dato : 22-10-03 16:55

her forleden var jeg inde på en engelsk side og Downloade en tæller de gav mit en html kode som jeg så indtastede og det virkede fint men de kan da umuligt have noget med min internetudbyder at gøre eller hvad??

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 22-10-03 19:11

Det er som sådan også det der står beskrevet ved dandomæne, at du skal opgive din hjemmeside, for derefter at indlægge 2 linier i htlm-skriften, men det er kun din internetudbyder der ved hvad der skal stå.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 22-10-03 19:12

Det er som sådan også det der står beskrevet ved dandomæne, at du skal opgive din hjemmeside, for derefter at indlægge 2 linier i htlm-skriften, men det er kun din internetudbyder der ved hvad der skal stå.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : zlug

Dato : 22-10-03 19:15

men hvorfra ved den engelske side så hvad der skal stå?

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 22-10-03 20:22

Nu må jeg lige høre.

har du en tæller på din hjemmeside downloadet fra den engelske side, eller har du også en hjemmeside med en engelsk udbyder?

Kommentar
Fra : zlug

Dato : 22-10-03 22:21

jeg havede en tæller fra en enelsk hjemmeside og jeg har en dansk udbyder

i frontpage er der også nogle tællere man kan indsætte men frontpage kan da heller ikke vide hvad der skal stå

så det må da kunne lade sig gøre at lave en tæller ligsom dem i frontpage eller dem på den engelske side

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 22-10-03 22:38

De prælavede tællere der ligger i frontpage kan du sagtens bruge, men i lighed med tælleren fra den engelske side skal de "danske" tæller også have en kode for at blive aktiverede.

Det er herfor jeg henviser dig til dandomæne hvor koden for aktiveringen af tælleren står beskrevet.

Du skrev også at ved den engelske at du skulle indtaste en kode, princippet som står beskrevet ved dandomæne er fuldstændig det samme, blot at du manuelt skal inføre koden hvor det måske er gjort automatisk fra den engelske side.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : zlug

Dato : 23-10-03 08:24

ok nu har jeg fundet noget med tællere på dandomain men der ar bare om hvordan du indsætter en ikke hvordan du laver en og så skal man også være kunde hos dem for at bruge dem

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 23-10-03 09:07

Her kan du se et eksempel på opbygning af en besøgstæller:

---------------------------------
<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 4.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<title>Ny side 1</title>
</head>

<body>

<p><!--webbot bot="HitCounter" u-custom b-reset="FALSE" i-digits="5" i-image="2"
PREVIEW="&lt;strong&gt;[Besøgstæller]&lt;/strong&gt;" i-resetvalue="0" -->
</p>

</body>

</html>
-----------------------------------

Umiddelbart har jeg svært ved at hvordan man kan redigere i den og lave sin egen.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : zlug

Dato : 23-10-03 14:55

samme her men det må kunne lade sig gøre ellers var der jo kun en tæller på hele nettet

Kommentar
Fra : Zumko

Dato : 27-10-03 00:09

Besøg Hostedstuff på www.hostedstuff.com smut ind i Smart Counter Og lav en det tage ikke mere end 5 min

Kommentar
Fra : zlug

Dato : 27-10-03 12:06

kender godt siden bruger den selv meget men det er jo bare nogle tællere men kan vælje man kan ikke selv lave en

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 29-10-03 19:35

Det jeg tro >zlug er, at besøgstælleren er et program i programmet, hvis du forstå mig, herved antager jeg at det kun er udvikleren af frontpage, microsoft, der kender programmet via kommandoerne, og så begynder vi andre at komme lidt på¨afveje af vores viden.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 29-10-03 20:51

Som det allerede er nævnt kan man få adskillige tællere fra forskellige udbydere.
Vi kalder dem "tællere" under ét, men de har alle sammen forskellige funktioner. For det første tæller de hvormange besøgende der har været på din hjemmeside, og for det andet beregner de statistikker over diverse ting. F.eks. hvornår de besøgende har været der, hvilken browser de har benyttet, hvilken skærmopløsning, hvilken side de er kommet fra o.s.v. o.s.v. Disse ting er forskellig fra den ene til den anden type tæller. Nogen er meget simple mens andre har alle tænkelig funktioner.
Dette link viser vej til nogle af disse tællere, som altså ligger på fremmede servere, men tæller trafikken på dit websted ved hjælp af et script som du placerer på din side:
http://www.gratisindex.dk/kategori.asp?id=58
Men du vil gerne fremstille din egen tæller. Som tidligere nævnt kan man gøre det i FrontPage. Man kan dog ikke selv "designe" så forfærdeligt meget ved den tæller bortset fra at vælge mellem 5-6 forskellige typer. Desuden virker den kun som tæller og giver slet ingen statistik. Endelig kræver den at der er FrontPage Extension på serveren hvor hjemmesiden skal ligge.
Hvis du vil lave din helt egen tæller kan du starte med at kaste et blik på dette link:
http://www.viewsource.dk/cat.asp?ident=asp&page=3&catID=5
Her kan du bl.a. finde en tæller som virker lidt som FrontPage's men du kan også se nogle af de andre muligheder for tællere og statistik.
Du skal bare huske, at vil du have noget statistik med, skal du også have fat i noget database programmering til at holde styr på statistikken. Og nu begynder det vel nok at blive lidt kompliceret bare for at få en besøgstæller, som man kan få helt gratis masser af steder på nettet. (Synes jeg i hvert fald) Endelig er der det gode ved de fremmede tællere at man bliver listet i kategorier sammen med alle de andre hjemmesider. Herved bliver man set af andre som søger efter den kategori man hører under.

Det var en ordentlig omgang. Håber du kan bruge det til noget
M.v.h. Kim

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 29-10-03 21:29

Hej zlug.

Noget tyder på det som jeg var inde på, at der kun findes præfabrikerede besøgstællere.

Skulle du imidlertid falde over et program hvor man selv kan designe sine besøgstællere må du endelig sige til.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-11-03 08:28
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-11-03 08:52
Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 05-03-04 23:41

For at lave din egen tæller skal du igang med aktiv webprogramering så som asp, php, phyton og perl.
for at bruge disse sprog skal din webserver eller din udbyders webserver understytte disse sprog.
Men de fleste udbyder af webhosting til hjemmesider understytter kun html hvis det er et mindre webhotel der er tale om.
Hvis du synes at det er for dyrt at få den service der gør at du kan lave din egen tæller kan du jo køre din egen webserver.

Kommentar
Fra : zlug

Dato : 06-03-04 12:29

okay fedt nok sig lige hvor jeg kan lære asp, php, phyton og perl og så Accepterer jeg dit svar

Accepteret svar
Fra : poul_from

Modtaget 184 point
Dato : 06-03-04 15:47
Godkendelse af svar
Fra : zlug

Dato : 06-03-04 15:51

Tak for svaret poul_from.