/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Fejl i word xp
Fra : Kris
Vist : 403 gange
40 point
Dato : 21-10-03 23:02

Jeg får en fejl meddellse hver gang jeg skal åbne et word dokument. Den siger:"Filen ...... er ikke tilgængelig". Hvad kan det være?

Mvh.
Kris

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 21-10-03 23:27

Hej kris

Er din XP udgave original eller........????

// Toupie

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 21-10-03 23:33

Ved det ikke. Den var installeret på computeren da jeg købte den brugt.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 21-10-03 23:46

Kris

Du kan finde ud af det på dette link: http://www.microsoft.com/resources/howtotell/windows/default.aspx?lang=ww

En anden måde, at finde ud af det på, er ved at opdaterer på microsoft´s hjemmeside - hvis du ikke kan, er det fordi din udgave er uoriginal.

// Toupie

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 21-10-03 23:58

Kris

Hvis din udgave er uoriginal, kan det være dét, der er problemet

Ellers ved jeg ikke helt hvad det kan være, men det kan være andre ved det??!!

// Toupie

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-10-03 00:48

Hvis du åbner word ved hjælp af seneste dokumenter, er "fejlen", såmen at filen er blevet slettet eller har været på et andet drev eller er gemt på diskette, og så er der ingen fejl.
Hvis du åbner word, med start/alle programmer/word, skal den åbne med en tom side, og siger den stadig "det" så er der en fejl.
Fejlen kan skyldes at word er ændret i "normal dot"(normal opstart, som man vil have word til at starte med, skriftstørrelse mm)
Hvis det er tilfældet kan man ummidelbar ændre det til normal. Ellers må du have fat i CDèn Office XP 2002. Rettelsen foregår, feks ved at åbne word, tryk hjælp tryk ret fejl.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 22-10-03 17:05

Jeg kan opdatere den, så den skulle vist være original. Nu har jeg også prøvet at reparere den. Det virkede heller ikke. Hvor ændrer man normal dot?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-10-03 20:11

Word i office genererer selv en "normal dot"
Luk word>start>søg>skabelon>søg i C:>der vil komme nogle stykker>find den skabelon-mappe med "winword" (som regel den øverste)>h-klik>kopier>h-klik>sæt ind>der står nu en "kopi af winword">slet winword (du kan altid fjerne "kopi af" så du har den samme som før)>start word>den vil nu selv generere en ny "normal dot"
Hvis du har lavet om på normal dot vil det forsvinde.
Ændring i skabelon bør altid være gemt som skabelon i nyt navn.
Emesen.

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 22-10-03 21:04

Det virker desværre ikke :(

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-10-03 21:27

starter du word>filer åbn>peger på en fil>åbn.
Eller starter du med at markere en fil.
Eller start word>filer>ruller ned til nogle filnavne>markerer en navngivet fil.
Eller hvordan gør du.
Emesen.

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 22-10-03 21:51

Har prøvet alle 3 forskellige muligheder, ingen af dem virker. hele tiden kommer den samme meddelse.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-10-03 22:50

Jeg trorat de filer du prøver at åbne er nyere end det program du har.
Emesen.

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 22-10-03 23:57

Nej, for det er alle sammen gemt af samme program og jeg har kunnet åbne dem

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 40 point
Dato : 22-10-03 23:58

Hvis jeg var dig lagde jeg CDèn i, klikkede på install.exe, fjernede hele lortet, og geninstallerede det igen, færdig slut finale.
Det kræver dog du har den 5*5 kode til CDèn
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-10-03 16:05

Tja - det er nok løsningen.
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : Kris

Dato : 23-10-03 23:18

Tak for svaret pallebhansen. Jeg geninstallerede det, så virkede det igen. Tak til jer andre for jeres tid.

Kommentar
Fra : jstenbak

Dato : 15-06-05 20:50

Jeg har også fejlen. Er der ikke en der har en brugbar løsning?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-06-05 22:28

Jo at ligge CDèn i og reaparere, og hvis det ikke virker så fjern og geninstaller.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jstenbak

Dato : 16-06-05 00:36

Det har jeg gjort engang og det hjalp ikke. Jeg opgraderede herefter - smed en nyere version på. Dette hjalp heller ikke

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-06-05 00:44

Da du skriver i et allerrede lukket spørgsmål, så er der kun mig og Kris der ser det, så opret dit eget spørgsmål i denne kategori (MS-Office Spørgsmål ) Så mange flere kan hjælpe.
Og så tag lige og oplys de vigtigste ting du har gjort og styresystem, hvor længe og hvordan problemet kom og udarter sig.
VH Palle Hansen
PS: Hvis du højreklikker på filen/genvejen, så kan du i egenskaber se hvor den ligger. Men hvis det drev/harddisk ikke er forbundet længere, såå kan den jo ikke åbne brevet.