/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Volvo 240 gl med B230FX
Fra : s991584
Vist : 1503 gange
100 point
Dato : 20-10-03 12:30

Er en volvo 240 GL st.car fra 1991 med B230FX nødvendigvis en pensioneret politibil ?

Er det en model man bør undgå ?

Er den dyre at holde kørende (reservedele) en tilsvarende model med traditionel 116 hk ?

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 20-10-03 12:36

Ifølge mine oplysninger er B23 motoren faktisk en af de bedste motorer fra Volvo... Nej, ikke dyrere hvis man ser det over flere år...

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

PS: På spørgsmålet om det HAR været en politibil.... Det kan du vel få oplyst hos Statens Bilinspektion eller hos Politiet?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-10-03 15:02

Jeg vil give h_blunck ret, jeg har selv haft 2 stk.
Det eneste (det gælder alle biler), er rust, få den undervognsbehandlet, den dag der viser sig rust i bunden af døre og paneler, er den til skrot, da det aldrig kan gå at få lavet. De har næsten alle rust forneden i "bagdøren", klappen.
Ellers er det en slider, (ellers havde politiet heller ikke kørt så mange år med dem), men desværre med et forbrug på altid under 12Km/l.
Hvis det har været en politibil, vil der været boret en dælens masse huller i instrumentbrædt, og til antenner.
Kan ikke huske hvor tit forrem/kæde skal skiftes (rimelig dyrt, gælder osse alle biler), men der bør være et klistermærke i motorrum der fortæller hvornår den er blevet skiftet, og hvornår næste....
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tempra

Dato : 14-12-03 00:39

Resservedels prisene til volvo er bestemt ikke dyre, bare man ikke køber dem i danmark, smut du en frisk tur til sverige og køb dine dele der.. Eks.. Udstøndigsrør i DK = 2500 de samme del i sverige 479 kr se iøvrigt www.biltema.dk eller www.micro.se

Kommentar
Fra : killme

Dato : 06-01-04 21:45

Hvis en Volvo 240 har en B230 FX motor, og den er på danske plader, så er det højst sandsynligt en gammel politibil. B230FX motoren har, så vidt jeg husker det, en anden knastaksel med et større/bredere løft, og deraf en højere effekt.

Om den er dyrere end andre 240 modeller at holde kørene, kommer nok mest an på din højre fod. Men er det en gammel politibil, så plejer de som regel at være godt "brugt", med slidte sæder, og muligvis huller i instrumentbord mm. (det er dog ikke altid).

Og tandremmen skal skiftes for hver 80.000 km pallebhansen. Og måske det er dyrt (jeg vil gætte på en 1000 - 1500 kr.) men hvis den sprænger, så er prisen som regel det ti dobbelte. Altså IKKE et sted man skal spare.

/HN

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 21-07-04 00:50

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : s991584

Dato : 21-07-04 11:48

Tak for svaret pallebhansen.