/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Krænkelse af domænenavne??
Fra : vantage
Vist : 279 gange
100 point
Dato : 19-10-03 15:49

Hej..

Jeg har lavet en hjemmeside mod Tele2, for at gøre andre opmærksom på Tele2's forretnings-metoder, samt advare andre mod at bruge dem.

Hvis nu Tele2 vælger at køre en sag mod mig på dette (Hos Klagenævnet for Domænenavne, eller hvem der kører en sådan sag..), Hvad vil dette i så fald kunne koste mig??

Altså: Kan jeg på nogen måde få en "bøde" eller noget for at have et domænenavn, der ligger meget op af deres eget??

Er det eneste, der kan ske ved en evt. sag, hvis jeg taber blive at jeg bare skal lukke hjemmesiden??

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-10-03 15:52

Tja der er vel osse en injurielov at tage hensyn til? De fleste hadesider bliver vist nok bare lukket hvis man taber! Men derer jo selvfølelig osse sagsomkostninger der skal udredes!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 19-10-03 16:06

Jeg mener der er en institution der hedder "retshjælpen", hvor man kan få gode juridiske råd. Det kan i hvert fald ikke skade på forhånd at forhøre sig om det juridiske før man kaster sig ud i en retssag.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 19-10-03 16:14

Jeg kan godt følge din tankegang. Man skulle jo nødig ende i noget snavs.

Hvis jeg var dig ville jeg angribe sagen fra en lidt anden vinkel.
Hvorfor ikke (skriftligt) bede tele2 om deres kommentar til din nye hadeside? Tilbyd dem en plads på siden hvor de kan komme med deres udlægning af de sager der nok vil dukke op efterhånden. Kommuniker med tele2 jævnligt, og gør det skriftligt og gem alt hvad du skriver til dem, og selvfølgelig også det de evt svarer. Så vil det være meget svært for dem at påstå at du har skadet dem. Du kan jo bevise din gode vilje til samarbejde.
Du skal naturligvis holde siden sober og saglig, og så lade folk komme til orde i et forum, som giver dig mulighed for at slette indlæg som er for grove.

Med venlig hilsen
Kim Marchwitz

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 19-10-03 16:16

PS. Hvad hedder din side forøvrigt?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-10-03 18:25

Hejsa
Var det ikke en god idé om du lukkede dit sidste spørgsmål først??
http://www.kandu.dk/dk/spg/22395
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-10-03 18:33
Kommentar
Fra : vantage

Dato : 19-10-03 18:38

Marchwitz -- > www.tele2asdl.dk

Jeg var i Ekstrabladet med min sag i denne uge.. 2 sidet artikkel! http://www.ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=222872

CLAN --> Jeg har ikke hørt fra Tele2 af endnu, så derfor er tråden åben endnu!

Men bottom line... Er det at jeg med ovenstående side maks kan komme til at skulle lukke siden, eller kan de (Tele2) kræve mere af mig??

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 19-10-03 18:54

Det helt grundlæggende er, at udspillet ligger hos tele2, og ikke hos dig.

Indtil du ikke officielt har fået noget tilsendt herfra at du har brudt nogen lovgivning, syntes jeg blot du skal læne dig tilbage og fortsætte med din side.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-10-03 18:57

Der er forøvrigt et Jura Forum her på Kandu! Måske er spørgsmålet mere relevant der? Men interessant spørgsmål er det jo!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-10-03 19:00

Hej vantage
OK! Jeg tror du skal rette henvendelse på en at de retslige sider jeg henviser til på http://www.kandu.dk/dk/tip/3546 så er du sikker på din sag, jeg kan ikke råde 100% retsligt i denne sag, og tvivler på andre herinde vil ligge navn til sådant råd.
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 19-10-03 19:00

Ja, for min skyld må du gerne holde emnet her åbent indtil du har noget nyt fra tele2.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 19-10-03 19:08

Nu er jeg jo ikke advokat, men som jeg læser din hadeside, er det jo kun fakta du skriver,
og fakta kan man ikke straffes for.
Det eneste jeg måske ville ændre var:
"De er ude på at tage r..... på dig!" til:
"De har taget r.... på mig!" For det er da i hvert fald rigtigt.
Med hensyn til domænenavnet, så er der vist så mange fortilfælde for den slags, at man roligt kan konkludere at det eneste man kan risikere er at skulle ændre navnet.

M.v.h. Kim

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-10-03 19:10

NB: Har lige kigget og læst din hjemmeside... godt gået
Jeg tror IKKE de kan "komme efter dig", da der jo er beviser bag dine udtalelser, og de er (formoder jeg da) sanfærdige, så hvad skulle de næsten være i stand til at gøre? Selvfølgelig vil de gøre alt for at slippe af med den dårlige reklame, men det burde de nu ha' gjort i sammen med dig - igen et bevis på Tele2 er utroværdige og ikke har fattet udtrykket kundepleje.
Søren

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-10-03 19:14

Juridisk er ord som - "jeg mener" "oplever" "syntes" og andre ord som ikke direkte en nogen påstand - uangribeligt, fra modparten.
Bare et råd, så det ikke kommer til at koste for meget for dig.
Sammenfald i hjemmesidenavn kan du ikke angribes for.
Emesen.

Kommentar
Fra : vantage

Dato : 19-10-03 19:45

Fint.. Jeg fortsætter sgu med siden så..

Grunden til at jeg har stillet spørgsmålet er at Tele2's juridiske afdeling i sidste uge, mens jeg var på ferie, har lagt en besked på min telefonsvarer om at de mener at hjemmesiden er en krænkelse af deres domæne, og hun be'r mig om at kontakte hende med det samme...

Måske jeg bare skulle vente 3-4 uger med at svare dem.. Det er jo det de selv gør!!!

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 19-10-03 19:55

Husk nu at gøre det skriftligt!
Du kan jo takke for deres telefonbesked og svare ganske kort at du ikke mener du krænker deres domæne.
Hvad med et debatforum på din side?

Kim

Kommentar
Fra : vantage

Dato : 19-10-03 20:24

Marchwitz --> Jeg har tænkt tanken....

Men der bliver altså ikke lavet det store på siden inden jeg har fået min ADSL.... Jeg gider simpelthen ikke med en modemforbindelse...

Jeg får ADSL fra Struernet på tirsdag.. :)