/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Bluetooth dongle til T68i
Fra : SadBoy
Vist : 189 gange
50 point
Dato : 18-10-03 02:07

Har fundet en masser af forskellige dongles inde på EDBpriser, men der er mange mærker jeg ikke kender, så jeg ved ikke hvad jeg skal købe. Nogen erfaringer?

Ydermere, kan jeg bruge donglen til IP telefoni med BT headset?

Kommentar
Fra : Lifeform

Dato : 18-10-03 16:14

Hola SadBoy

Jeg bruger selv til min T610 en jeg har købt hos Thansen... og jeg må sige at jeg er yderst tilfreds med den.. ingen problemer med at installere den .. eller i at bruge den .. jeg har downloadet en masse forsk. programmer som jeg så bruger sammen med den og min mobil .. det virker indtil videre 100%

Så jeg kan kun anbefale den.

Jeg ved at man skalle passe på hvad for en man køber i forb. med mobile tlf (fik det at vide hos TDC) da der kan være kompatibilitets problermer .. husker desværre bare ikke hvilken det var "galt" med.. men det kan du altid få at vide hos din lokal TDC butik eller andre lignede butikker.

Tjek lige den side fra Logitech :

http://www.logitech.com/index.cfm?page=products/features/cordlesstopics&CRID=1844&parentCRID=272&contentID=7241&countryid=4&languageid=15

Du burde altså også kunne bruge donglen til IP tlf sammen med BT headset

M.v.h.

Lifeform

Kommentar
Fra : SadBoy

Dato : 18-10-03 21:44

Jeg synes den er lige lovlig dyr, når man kan få en class 2 til 299 og en class 1 til 349 hos Midt-Data. Mærket Allnet kender jeg så ikke. Anybody???

Får man i det hele taget noget ud af at købe class 1 med hensyn til rækkevidden med et almindeligt BT headset??

Kommentar
Fra : Calleman

Dato : 20-10-03 11:26

Hej.

Det kan selvfølgelig være visse dongle som har nogle kompatiblitets problemer.
DOG bruger langt de fleste producenter den samme software nemlig Widcomm! Derfor burde det ikke betyde så meget hvilken dongle du vælger. Bare sørg for at den bruger WidComm (version 1.3.2.7 eller højere).

BT Headset til PC virker endnu ikke ordenligt, jeg vil ikke anbefale dig sådan et produkt endnu.
Dette skyldes at Audio via BT kan deles op i to dele.
Hardware understøttelse som mobiltelefoner (dette er meget sjællendt i dongle's).
Software understøttelse dvs. audio via en data-profil. Dette er understøttet af de fleste, dog virker det MEGET ringe!

Class 1 har rækkevide på 50-100 m
Class 2 har rækkevide på 5-10 m
Derfor kan Class 1 anbefales hvis du alligevel vil fortsætte med et BT headset.

Kommentar
Fra : chiefeng.

Dato : 03-01-04 10:40

Hej
Har lige købt en Dongle X-micro, og kan ikke få den til at virke sammen med min T610.

så jeg er med på sidelinien

mvh