/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Problem med udgiv.
Fra : stas
Vist : 313 gange
200 point
Dato : 18-10-03 01:00

Efter et skift til ny pc, med xp-home ( Nøjagtig som på gammel maskine)
kan jeg ikke udgive hjemmeside.

Jeg kan højreklikke på en fil og udgive.

Men hvis jeg beder om at udgive ændrede eller helt at overskrive, hvilket jo er nødvendigt, for at sikre at alt med hensyn til komponenter virker, sker følgende.
Den begynder at oprette en liste over sider på serveren, men efter et halvt minuts tid går den af, samtidig med at den lukker programmet. Den promter ikke nogen advarsel.

Er der en der kender svaret på dette problem, for microsoft gør det ikke, de mente det var noget med en cgi-bin mappe, men det var det ikke, hvorefter de mere eller mindre har opgivet, indtil videre.

Har prøvet med geninstallation, opdateringer, kontakt til udbyder mv.

Mvh.

Søren.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-10-03 01:12

Hej.

Køre du online eller upload?

Ved online har jeg aldrig stødt på dette problem, selv om jeg har skiftet harddisk flere gange.

Ved upload burde du stadig have alle dine sider på din gamle hardisk, eller har du?

Jeg vil på ingen måde gøre mig klogere end microsoft, men kunne man tænke sig en eller anden skjult fil evt. i registreringsdatabasen som måske har haft en indvirkning?
og så nu ikke er der mere.

Ellers, ja, hvis du stadig kan se di hjemmeside, så tag et skærmtryk af hver side, og så ellers knogle derudaf.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 18-10-03 08:36

udgiv alle dine sider en for en sådan som du nu kan - det kan måske rette op på en side, der er problemer med.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 18-10-03 09:22

hvad uploader du med??? FrontPage eller ftp

Kommentar
Fra : stas

Dato : 18-10-03 09:47

Hej alle 3.

Jeg har prøvet det forslåede.

Jeg brændte hele hjemmesidemappen ned fra den gamle harddisk og lagde den ind på den nye. Har ændret et par enkelte sider og ført dem op, ved at højreklikke og udgive på denne måde.

Men da jeg i sær på børnenes sider bruger fp-komponenter og nu har ændret noget her radikalt, så er det nødvendigt at udgive det med den funktion der hedder, udgiv ændrede sider. Det er her den ikke vil.

Har også prøvet at oprette et nyt websted med Fp, hvis det nu var et eller andet her.

Jeg kan jo sagtens redigere og se siderne, med ikke oploade, hvilket her sker fra jorden af, så at sige.

Så jeg er ikke blevet klogere endnu.

Mvh.

Søren

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 18-10-03 11:09

Hvis du benytter de specielle fp-komponenter, skal du oploade med FP og sikre dig at du er tilmeldt FP Server Udvidelser/Extensions hos din udbyder, da det ellers ikke virker.
Hvis dette er i orden er proceduren som flg.:
(husk lige at ALLE filer, mapper, billededer o.s.v. SKAL ligge i dit websted og hvis du har ting liggende udenfor selve webstedet, SKAL du IMPORTERE dem via Filer->Importer)
Åbn FP -> Filer Åbn Websted -> Filer ->Udgiv Websted ->og i boksen der kommer frem skriver du dit domænenummer/navn, password eller hvad nu der kræves, og så går det ellers helt af sig selv. Serveren hos din udbyder checker så hvilke sider, der er blevet ændret, og udgiver så de ændrede sider helt automatisk.

Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 18-10-03 11:12

Hej,
Min erfaring gennem 5 år med hjemmeside siger, at du skal bruge et godt FTP program.
Jeg har altid brugt CuteFTP fra Global Scape og de eneste problemer, jeg er stødt ind i, er når min Firewall stopper forbindelsen fordi en idiot prøver at placere en trojansk virus på den åbne forbindelse.
Good luck

hilsen
Flemming

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 18-10-03 11:29

hvis man benytter FTP virker de specielle fp-komponenter IKKE

Kommentar
Fra : stas

Dato : 18-10-03 12:07

Kære alle.

Jeg tror ikke i helt forstår problemmet.

1. Jeg ved godt at man skal bruge Fp, når man har fp-ex.
2. Jeg har hotel med Fp-ex.

Problemmet er at når den skal udgive, enten det hele, altså overskrive det eksisterende, eller den kun skal udgive de ændrede sider, så går der et øjeblik, hvorefter den helt lukker Fp. Det gør den når den er midt i at oprette " en liste over sider på webstedet" og uden at advare om fejl eller lign.

Mvh.

Søren

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 18-10-03 13:14

Det tyder på at det er hos din udbyder fejlen ligger. Der er flere som selv om de tilbyder FP-ext. har store problemer med det.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 18-10-03 13:20

Har selv haft næsten tilsvarende problem vedr. skift til FP-ext. og dermed fra ftp til FP-upload.
Løsningen var (efter 3 uger) at udbyderen (Tiscali) rent administrativt slettede alt på deres server, nyt domæne med samme navn blev oprettet incl. FP-ext., hvorefter hele skidtet blev uploaded igen og virkede.
Det skal dog lige nævnes at Tiscali stadig har deres problemer med FP-ext. Somme tider virker det og somme tider ikke ved upload.

Kommentar
Fra : stas

Dato : 18-10-03 13:51

Hej.

Det er ikke hos udbydren, her fungere alt og har gjort det altid. Siden virker jo også, det er når der skal uploades problemmet opstår.

Søren.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 18-10-03 14:20

Læg lige mærke til teksten i upload billedet...
Er det medens der registreres sider fra udbyderen, eller er det medens den sammenligner med dine sider?

Umiddelbart tyder det på at problemet ligger hos udbyderen.

Kommentar
Fra : stas

Dato : 18-10-03 14:57

Hej Jens.

Den siger helt nøjagtig følgende.

" Opretter en liste over sider på http://domænenavn.dk"

Efter et øjeblik lukker den så Frontpage, sådan uden videre, og der ikke opdateret noget som helst.

Min udbyder har ikke lavet noget om, og jeg har været kunde der i et ½ år. Der har heller aldrig været problemer på den gamle maskine, først nu ved maskinskift.

Søren

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 18-10-03 18:35

Har du kørt update af din XP?
http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp
og af office programmerne?..
http://office.microsoft.com/officeupdate/mainCatalog.aspx?CTT=98
Endvidere, rens din temp mappe c:\windows\temp\

Prøv så igen

Kommentar
Fra : stas

Dato : 18-10-03 21:33

Hej Jens.

Ja, først fredag, og så for lidt siden.

Besked. Dine Office-programmer behøver ingen opdateringer.

Ellers intet nyt,

Søren