/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Farvel Danmark! Goddag Sverige?? (MC)
Fra : Sean22
Vist : 360 gange
100 point
Dato : 17-10-03 19:32

Jeps - Jeg har fået NOK af danske afgifter og overvejer kraftigt at slå mig ned i Malmø. Hertil kommer så at jeg ville vide om der var nogle som kendte nogle svenske motorcykelforhandleres websites?

Priserne er meget mere favorable i Sverige (motorcykler), ligeledes deres boligpriser osv. Jeg kan simpelthen ikke holde ud at blive snydt her i DK mere.
Hvis der er nogle som har erfaringer med dét jeg har gang i nu, så skal I være velkommen til at komme med input.
Jeg har arbejde på Amager, ikke så langt fra Kastrup og derfor vil turen fra Malmø til Amager ikke være så forfærdelig. Hvis der er nogen som ved om skattereglerne m.m. snart laves om for danskere i Malmø ville jeg også gerne have input på dét ?

Glæder mig til at jeg kan købe mig en splinter ny Yamaha R6 for 110.000 SEK fremfor pul-mig-i-røven 186.000 DKR

Hilsen fra en ekstremt sur Danske (snart svensk??) borger!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-10-03 21:38

Du kan prøve at se på dette:
http://www.oresundsinfo.com/regionen.asp?RAN=8

Motorcykler http://www.mchuset.se/

Du kan ligeledes søge på www.google.dk "mchuset malmø" der er flere links.
Hvis du flytter til malmø og vil købe en fabriksny motorcykel, tror jeg at det så bliver billigere at købe den i Danmark efter at du har flyttet din adresse til Malmø.

mvh ans

Kommentar
Fra : Sean22

Dato : 20-10-03 13:07

Hey Ans og tak for hjælpen!

har du selv erfaring med at flytte fra DK til Malmø? Eller er der andre herinde som har praktiske erfaringer med det? Og hvilke ting man lige skal være opmærksom på mht skatten m.m. ?

Ellers noget jeg skal være opmærksom på når jeg skal købe min motorcykel når jeg HAR adresse i Sverige?
Og på en fabriksny motorcykel generelt ??

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-10-03 14:16

Sean22

Mht. skatten skal du rette henvendelse til skatteforvaltningen, udlandsafdelingen, i din bopælskommune. Der vil du få den vejledning, som du har brug for. Nogle af mine venner er netop flyttet til Sverige. Skatteforfaltningen i deres bopælskommne var meget hjælpsomme med oplysninger. Du får flere fradrag, hvis du fortsætter med at arbejde i Danmark, bopæl i Sverige. Skatten skal betales til Danmark. Hvis du har mulighed for at have en "hjemmearbejdsdag" i Malmø er der mere at tjene.
Tal med skatteforvaltningen i din bopælskommune.

mvh ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-10-03 19:50

Det sidste nye fra TV 2 http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=270476

mvh ans

Kommentar
Fra : Sean22

Dato : 29-10-03 22:18

Jamen det er da kun gode nyheder? Kan ikke se det slemme i det? Nu bliver det da blot endnu billigere at komme til/fra arbejde fra Malmø af.

Dog er jeg bekymret for, om dette er begyndelsen på en RÆKKE af tiltag som gør det "ligegyldigt" at bosætte sig i malmø...
Er bange for at det kan blive ufordelagtigt, økonomisk set?

Noget info på dette område? Hvorledes bor du selv ans? Hvis du kan se fordelen ved at flytte til malmø, hvad afholder dig så? Spørger bare

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-11-03 16:04

Jeg er glad for at bo hvor jeg bor. Et dejligt sted i Lyngby, hvor jeg bliver vækket af fuglene om morgenen.
Som jeg tidligere har skrevet undersøg det på det lokale skattekontor "udlandsafdelingen"

Hvis andre havde haft et bedre bud, så ville de nok have skrevet til dig nu.

Om du flytter eller ej, så god jul, kunne du ikke lukke dit spørgsmål.

mvh ans

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 15-12-03 23:45

Kan kun sige godt valg Yamaha R6, har selv en R6ér en R1ér og en ducati 916, er meget glad for R6´eren, sammen med Jet-Kit og K&N filter, yder den helt sindsyg godt ! det er en maskine som du bliver glad for + den er meget hidsig kører godt ud til de 18000 RPM

Forresten lige 1 tip, den kører bedst med en Micron Carbon slip-op on potte
-Held og lykke med projektet

Mvh
Thomas

Kommentar
Fra : Sean22

Dato : 22-12-03 11:03

Thomas: Øh, har du vundet i Lotto eller er du bare en stor forretningsmand? Hvordan kan du have råd til alle de maskiner??

Ans: Tjae, jeg synes nu bare at det er tragiske priser som er i Danmark, om vi så snakker lejlighed/hus eller køretøjer, så bliver man taget ved næsen.