/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
HJÆLP! telefonstik & ADSL
Fra : LottaJ
Vist : 619 gange
100 point
Dato : 16-10-03 08:30

Hej

Vil er netop ved at indstallere bredbånd. MEN com. kan ikke etablere forbindelse, kan det være fordi at vores telefonstik er med KUN 2 ledninger (rød og blå) udefra?

Hvor mange skal man bruge for at have bredbåndsforbindelse?

Vi har opsat switch, og selve telefonen virker. Der er også klartone i adsl-linjen, men com kan ikke få forbindelse...

Mvh. Lotta

Accepteret svar
Fra : hjp1974

Modtaget 110 point
Dato : 16-10-03 08:56

Der skal kun bruges 2 ledninger. Data bliver lagt oven i tale-signalet.

Fortæl lidt mere om hvad det er for en ADSL løsning: TDC, Tele2 etc.

Siger hotline at det burde virke? Er der lys i de rigtige lamper på modemet?
Er der et seperat skillefilter? Er det monteret rigtigt?
Har du prøvet at koble samtlige telefoner fra?

mvh/HJP

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 16-10-03 09:08

OKay...

Det er et Cybercity abb.

De lamper om lyser er: pwr - sys - 100m LAN - DSL - og PPPoE/ACT (blinker)

Seperat skillefilter? ja, hvis det er en splitter (uddelning af telefon og adsl linje)

Alle andre telefoner i huset er koblet fra...

Mvh. Lotta

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 16-10-03 09:20

Det lyder som de rigtige lamper lyser.

Hvad med computerens netværk? Har du sat et netkort i nu for første gang?
Lyser begge forbindelser i switchen: Computer + ADSL modem?

Prøv følgende på computeren:
- Gå i "Kør..." og skriv "cmd"
- Skriv "ipconfig /all"
- Tjek om "DHCP enabled" siger yes og fortæl hvilken IP-adresse den har fået.

Kommentar
Fra : wipo

Dato : 16-10-03 09:30

hej
ikke for at gøre mig så klog på dette men kan der være fordi den ikke kan finde din ip-
det har jeg været ude for 3 gange
så skal den bare have tid LAAANG tid hvor comp. står tændt
m.v.h. wipo

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 16-10-03 09:53

DET VIRKER NU!
Jeg skulle simpelthen bare trykke annuller til "etabler netværksforbindelse"... så nu fungerer det bare!

TAK FOR HJÆLPEN

Godkendelse af svar
Fra : LottaJ

Dato : 16-10-03 09:54

- for at komme ind til konfigurationen af routeren!!!

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 16-10-03 09:59

Nå, der var også en router involveret

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 16-10-03 10:04

sorry, det er ikke sådan at være nybegynder!!!

Men måske kan du hjælpe mig med noget andet...

Fra switchen skal jeg have 2 computere tilkoblet, skal jeg bruge straight kabel eller crossed kabel?

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 16-10-03 11:13

Du skal bruge et straight kabel. Du kan altid tjekke om det er sat rigtigt til ved at se om lamperne tænder, når du sætter kablet i switchen.

mvh/HJP

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 16-10-03 12:47

Ok, tak for din assistance!