/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Pirat kort
Fra : Krolle
Vist : 3028 gange
100 point
Dato : 15-10-03 14:24

er der nogen der kan give en beskrivelse af alt det om pirat kort???

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-10-03 15:00

Det lyder stærkt ulovligt - et eller andet med tyveri.

Kommentar
Fra : MouseKeeperX

Dato : 15-10-03 17:52

Hvad mener du med beskrivelse? Generelt, eller specifikke anvisninger? Det sidste er ikke så smart mere tror jeg...
/M

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-10-03 18:35

Hvis du vil vide noget om ViaSat piratkort kan du læse her
http://www.it-avisen.dk/index.php/news/show/id=5662

Men hvilken beskrivelse ønsker du?

mvh ans

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 15-10-03 21:19

hej.

Ved tidligere indlæg af samme slags om pirat kopier, har jeg set, at de fleste i "kandu" deler min mening, at sådanne spørsmål er stillet i et forkert forum.

Der er mange steder på internettet hvor du kan få svar på dit spørgsmål. Dette ikke for på nogen måde at nedgøre spørgeren, men et spørgsmål om moral.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 20-10-03 16:09

Piratjagt i Ejstrupholm
Øget indsats mod pirat-tv
EJSTRUPHOLM - Betalings-tv kan opfordre til snyd. Det forsøger selskaberne bag tv-kortene nu at sætte en stopper for. For nylig var de i Ejstrupholm på udkig efter pirater.

Gennem årene er betalings-tv-branchen blevet snydt for store millionbeløb. Trods en bedring i situationen med piratkort kører Canal Digital Danmark A/S, Viasat A/S og TDC A/S i samarbejde med STOP for øjeblikket en kampagne, hvor man udvælger de områder i landet, hvor der er flest problemer med pirateri.

I sidste uge besøgte STOP Ejstrupholm og Thyregod.

Til forhandlere

Formålet med besøget var primært at besøge udvalgte autoriserede forhandlere af selskabernes programmer og orientere om STOPs arbejde. Desuden brugte STOP lejligheden til at få et nærmere indblik i piratsituationen i byen.

Gribes man i at se tv med piratkort, koster det flere tusinde kr. i bøde, og de samlede omkostninger løber let op i 10.000-15.000 kr. Men STOP har også kostet pirater både fængselsstraf og bøder i hundredetusindekroners klassen.

- Tv-pirateri er ulovligt og umoralsk. Det udhuler bl.a. en af kulturlivets vigtigste indtægtskilder, nemlig de royalties, som skuespillere, forfattere og komponister modtager for deres arbejde fra kanalerne, siger cand. jur. David Würgler, der er direktør for STOP.

Risikabel affære

Pirater risikerer ikke blot selv at blive politianmeldt, retsforfulgt og dømt, som et tocifret antal danskere har oplevet inden for de seneste par måneder.

Køb af ulovlige kort er i sig selv en risikabel affære, da leverandørerne ofte driver deres lyssky forretninger i skjul bag internetadresser og hemmelige telefonnumre.

Og købeloven hjælper ikke, hvis man står med et kort, der er defekt eller har ødelagt ens dekoder. Pengene er tabt, og udstyret er ødelagt. Og man har for alvor problemer, hvis ens navn dukker op på en liste hos en illegal kortforhandler.

Kan anmelde

Hvis man har kendskab til nogen, der fremstiller eller sælger piratkort, kan man give oplysningerne videre på STOPs hotline på tlf. 36 36 40 16.

Og har man et kort hjemme i modtageren, er det nemt at checke, om det er et autoriseret kort fra enten Viasat, Canal Digital eller TDC. Autoriserede kort er forsynet med selskabernes logo. Alle andre er piratkort, som kan indsendes anonymt til STOP.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 24-10-03 13:54
Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-12-03 16:26

Krolle
Kan du ikke lukke dit spørgsmål. Du har fået nogle svar, men jeg tror ikke at der kommer flere. Du kan lukke ved at acceptere et af de svar, som du har fået. Til højre over dato står accepter. Dine point får du ikke tilbage.

mvh ans

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 05-02-04 10:01

Læs ans'es kommentar ovenfor!