/ Forside/ Interesser / Helbred / Ernæring / Spørgsmål
10  erling_l 304
ruccosalat
Fra : karin42
Vist : 710 gange
100 point
Dato : 13-10-03 20:10

Atter et spørgsmål til dem der ved mere end mig
vi sad her til aften , min mand og jeg , og tale om at Ruccosalaten efterhånden er blevet noget grov .... er her en der ved om man kan koge det f.eks. som spinat og lign. eller dur det bare slet ikke ? det har jo en herlig smag af mandler !
hilsen karin. )

Accepteret svar
Fra : MouseKeeperX

Modtaget 110 point
Dato : 13-10-03 21:07

Jeg har godt nok ikke selv prøvet at koge det, men hvorfor ikke. Det smager pragtfuldt på en pizza med med parmaskinke og evt. gorgonzola.
Anyway, så er det jo nemt at prøve, når man kan hente det i haven - og det er ganske rigtig ikke så egnet i salat som det var for nogle uger siden.

God appetit
/M

Godkendelse af svar
Fra : karin42

Dato : 13-10-03 21:12

Tak for svaret MouseKeeperX.
tak for det - men det jeg måske er lidt bange for er om det kan tåle at blive kogt
d.v.s. at det ikke bliver giftigt ( vi er ikke til pizza'er ) jeg kan jo prøve at gi' naboens hund først !!
karin

Kommentar
Fra : MouseKeeperX

Dato : 13-10-03 21:30

Jeg kan ikke forestille mig at det skulle blive giftigt af at blive kogt - det er normalt den anden vej dej det går - altså at ting SKAL tilbederedes for ikke at være giftige.
Jeg vil nok nøjes med at blanchere dem (dyppe i kogende vand) - ellers tror jeg at de mister for meget smag, men det kan jo igen komme an på en prøve...

Det er lidt for mørkt nu, batterierne er kaput i lygten og jeg er faktisk temmelig mæt, men familien kommer til at lægge mund og mave til imorgen, for jeg har lige besluttet at der bliver serveret ruccola-gratin. Jeg regner med liger at balnchere ruccolaen først (for at få giften til at træde frem!) og så bare i en normal gratin. Skal nok sende resultatet hvis du er interesseret?

mvh
/M

Kommentar
Fra : mango

Dato : 13-10-03 21:31

ajji giftigt bliver det ikke..så ville det stå på pakningen. Jeg ville nok komme det i retten umiddelbart før den serveres, så den kun lige blev varm, ellers tror jeg bare det bliver noget snask.

Venligst
Mango

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 13-10-03 21:33

Yes ! lad mig lige høre om nogen har fået dårlig mave el. lign.
venlig hilsen karin .

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 13-10-03 21:36

hej til Mango ! ja jeg ville nok også kun gi' det et hurtigt opkog !
god aften !
hilsen karin.

Kommentar
Fra : Ginababy

Dato : 27-09-08 05:10

det lyder vildt ulækkert, men jo, gør du da det