/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Er der en fejl i min cpu?
Fra : helle3
Vist : 177 gange
20 point
Dato : 13-10-03 13:11

Jeg har tidligere logget ind, hvor mit problem var at computeren gik i stå under installationen af windows xp.Problemet er løst nu ved ,at jeg skiftede den nyere cpu xp2600 ud med min gamle xp1800.Jeg kan bare ikke forstå, at den gamle cpu godt kunne klare at installere windows 98 og windows ME, men haltede når den skulle installere windows xp.Er det en fabrikationsfejl eller skal den have en updateret bios.Mit bundkort understøtter cpu´er, der går til xp2000 (1667Mhz).
Det kan gå op til en xp2600, men så skal bios´en opdateres.Det har jeg også prøvet, men a-prompten giver besked om at det er en invalid disk og at den skal fjernes.Som om at det er en ugyldig diskette.

Kommentar
Fra : Bofh

Dato : 13-10-03 13:19

Prøv med en anden diskette.

/Bofh

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-10-03 13:23

Du skal lave en bootable a disk!

Kommentar
Fra : bobbels

Dato : 13-10-03 13:24

Hvad var der fejl på den gamle cpu

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-10-03 13:26

Du kan bruge en win98/me opstarts diskette først og så sætte den anden disk i når den er indlæst!

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 13-10-03 14:17

Hej Helle

Prøv at gå ind på http://www.bootdisk.com der finder du opstart filer til XP.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-10-03 14:29

Når du henter bioes opdaten, ligger du den på skrivebordet (kan event kopiere den til en diskette)
Nu kan den installeres enten fra disketten eller fra filen på skrivebordet.
Husk at luk alle unødvendige programmer, antivirus mm. Luk internet explorer rør ikke mus eller tastatur når biosopdate kører.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-10-03 23:50

Jeg vil absolut ikke anbefale at opdatere bios inde fra windows! Med mindre den har en backup som f.eks gigabyte har!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-10-03 01:07

Tedd, min kære mand jeg har gjort det på mange computere, hvorfor tror du bundkortfabrikanterne laver filerne til at køre under windows, har aldtig haft problemer. Hvis fabrikanterne mente at flashen ikke måtte køre under Windows skrev de det nok, og det var ingen sag for dem at få programmet til at sige: This program ......
Og til KaVAKandu hvad skal spørgeren bruge opstarsdiske til, han har jo installeret XP
Det eneste problem spørgeren har, er at få sit bundkort til at godkende en AMD 2600XP, eller tager jeg fejl?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-10-03 01:21

Sorry Palle! Den køber jeg sgu ikke! Hvorfor tror du de netop osse laver de samme flash files til dos (med mindre man har winbios)? Jeg har oplevet for mange dårlige flashes under windows, selvom de siger det virker, til at det virker tilfældigt!! Men det selvfølig ikke min bios der skal flashes så jeg kan jo være ligeglad! Men prøv at betale en flash hos de professionelle ( ca 200 kr) hver eneste gang din bios flash går galt! Surt show!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-12-03 01:30

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-01-04 23:53

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Det ser ikke ud til du skriver herind, så vi må formode du har klaret problemet
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-07-04 00:42

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen