/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Fjernundervisning / Spørgsmål
10  jensalexa.. 300
Social- og sundhedshjælper som fjernstud~
Fra : llo
Vist : 1562 gange
100 point
Dato : 13-10-03 07:21

Hej!

Jeg vil gerne uddanne mig til social- og sundhedshjælper, men ved I om det er muligt at læse det som fjernstudie? - selvfølgelig med de almindelig uger i praktik, men al den teoretiske undervisning som fjernstudie?!!? Jeg kan se det er muligt at læse til sygeplejerske på fjernstudie, derfor må det da også være muligt at læse det andet på den måde! Håber I kan hjælpe mig :)

Mvh
Lone

Accepteret svar
Fra : jomfruane

Modtaget 100 point
Dato : 02-04-04 16:55

kære lone - det er jo en udpræget praktisk uddannelse - jeg tog den selv i 1991 og dengang skulle vi ikke læse ret meget. ring til en af social og sundhedskolerne.

held og lykke
ane

Kommentar
Fra : Futte4

Dato : 26-04-04 20:55

Hvor er det muligt at læse til sygeplejerske på fjernstudie?
Charlotte

Kommentar
Fra : katjaNH

Dato : 28-08-04 23:25

paa Viborg Sygeplejeskole kan man vist laese paa fjernstudie

Kommentar
Fra : katjaNH

Dato : 15-10-04 16:42

man kan ogsaa tage paedagog udaanelsen som fjernstudie - paa ranum seminarium www.ranumsem.dk

Kommentar
Fra : dkpdkp

Dato : 22-01-07 20:10

I forhold til SSH uddannelsen ville jeg gerne tage den som fjernstudie da jeg er 58 og ikke har råd, ej heller lyst til, at leve på SU, da jeg pt. arbejder i hjemmeplejen. Gerne nye svar der relaterer til forholdene i 2007 vh. dkpdkp

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 24-01-07 15:01

Hej Sosu hj. har aldrig været et SU studie, efter jeg tog den i 1990 er lønnen hævet dramatisk, så prøv lige at ringe til din nærmeste skole og få de faktuelle forhold idag.

Godkendelse af svar
Fra : llo

Dato : 24-01-07 15:06

Tak for svaret jomfruane.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 24-01-07 15:08

http://borger.dk/forside/skole-og-uddannelse/social--og-sundhedsuddannelser-sosu/social--og-sundhedshjaelper#elev

prøv at se her, der står bla at lønnen i 2007 udgør 8600kr før skat, men måske kan du komme ind som voksenlærling?