/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Fejlmelding I asp
Fra : brops
Vist : 270 gange
200 point
Dato : 12-10-03 15:45

hej jeg har forsægt på www.eksperten.dk men der kunne fejlen ikke findes håber i kan hjælpe mig.

Jeg har følgende kode:

<%
SQLserveradr="localhost"
SQLdatabase="*****"
SQLlogin="******"
SQLpassword="*******"

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

conStr = "driver={MySql};server="& SQLserveradr &";database="& SQLdatabase
conStr = conStr & ";uid="& SQLlogin &";pwd="& SQLpassword & ";OPTION=16386"

Conn.Open conStr
%>
<% 'checker om brugeren er loget ind
if Request.Cookies("admin") <> "" then %>
<% 'finder oplysninger om brugeren i databasen
if Request.Cookies("admin") <> "" then
admin = Request.Cookies("admin")
Res = conn.execute("SELECT nick, rname, town, age, weapon, quote FROM admin WHERE adminID = " & admin & "")

nick = Res("nick")
rname = Res("rname")
town = Res("town")
age = Res("age")
weapon = Res("weapon")
quote = Res("quote")

%>
<head>
</head>
<body>
<form name=afsend action=ret_admin_ind.asp method=post>
<table>
<tr>
<td colspan="2">Ret info om <%=nick%></td>
</tr>
<tr>
<td>nick*</td>
<td> <input type=text name=navn value="<%=nick%>" size="20"> </td>
</tr>
    <tr>
<td>Real name*</td>
<td> <input type=text name=alder value="<%=rname%>" size="20"> </td>
</tr>
<tr>
<td>Town*</td>
<td> <input type=text name=city value="<%=town%>" size="20"> </td>
</tr>
<tr>
<td>Age*</td>
<td> <input type=text name=icq value="<%=age%>" size="20"></td>
</tr>
<tr>
<td>Weapon*</td>
<td> <input type=text name=vaben value="<%=weapon%>" size="20"></td>
</tr>
<tr>
<td><strong>Quote*</strong><br>
<p><strong>OBS!!!</strong> hvis man skal
lave linieskift skal der bruges HTMLkoder (alle htmlkoder virker) <br>
nyttige kommandoer:<br>
<br> = linieskift eksempel "jeg vil gå en tur<br>
<br> solen skinner</p>
<p> <p> = afsnit eksempel </p>
<p><p> jeg vil gå en tur.</p></p>
<p><p>solen skinner</p><br>
<font size="tal" face="type"> skrifttype og
størrelse eksempel <font size="2" face="Verdana"><font size="2"
face="verdana">jeg vil gå en tur</font></font><br>
<strong> = fed eksempel: jeg <strong><strong>vil</strong></strong>
gå mig en tur (<b><b> kan bruges </b></b>)</p>
</td>
<td> <textarea name="Quote" cols="20" rows="10"><%=ommig%></textarea>
</td>
</tr>
   <tr>
<td>land*</td>
<td><select name="land">
<option selected>vælg land</option>
<option value="dansk.gif">Dansk</option>
</select></td>
</tr>
   <tr>
<td>status*</td>
<td><select name="status1">
<option selected>vælg status</option>
<option value="aktiv">aktiv</option>
       <option value="inaktiv">inaktiv</option>
</select></td>
</tr>
<tr>
<td colspan=2>HUSK DU SKAL OPLYSE PASSWORD
HVERGANG DU RETTE I INFO</td>
</tr>
<tr>
<td>Password *</td>
<td> <input type=password name=pass size="20"> </td>
</tr>
<tr>
<td>Gentag password *</td>
<td> <input type=password name=passA size="20"> </td>
</tr>
<tr>
<td colspan="2">
<input name="submit" type=submit value="ret brugerinfo">
<input type="reset" name="Reset" value="Reset">
</td>
</tr>
</table>

</form>
<% end if %>

<% else %>
<table>
<tr>
<td>Fejl</td>
</tr>
<tr>
<td>Du er ikk logget ind eller har ikk rettigheder til at se denne side ved tilbage til sitet <a href="index.asp">her</a></td>
</tr>
</table>
<% end if %>
</body>

som inden jeg konverterede min database til MySQL virkede fint....
Men nu efter en konvertering af databasen virker koden ikke mere...

jeg får følgende fejlmelding:

error '800a0cc1'

ADO Could not find the object in the collection corresponding to the name or ordinal reference requested by the collection.

/asp_urettet/ret_admin.asp, line 21

som skulle betyde at "nick" ikk findes i min tabel admin, men min admin tabel ser således ud:
admin
Feltnavn Datatype Attributter Nulværdi Standardværdi Ekstra
adminID int(10) UNSIGNED Nej auto_increment
nick varchar(50) Ja NULL
rname varchar(50) Ja NULL
pass varchar(50) Ja NULL
town varchar(50) Ja NULL
age varchar(50) Ja NULL
weapon varchar(50) Ja NULL
flag varchar(50) Ja NULL
status1 varchar(50) Ja NULL
kills int(50) Ja 0
deaths int(50) Ja 0
quote text Ja NULL

håber i kan hjælpe mig

MVH jonas skovmose AKA: Br0ps

Kommentar
Fra : brops

Dato : 12-10-03 15:47

ups linie 20 er nick = Res("nick") for dem som ikk gider tælle :D

se evt. her på eksperten: http://www.eksperten.dk/spm/410618 for mere info

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 12-10-03 21:27

Prøv lige dette:

<% 'finder oplysninger om brugeren i databasen
if Request.Cookies("admin") <> "" then
admin = Request.Cookies("admin")
set Res = conn.execute("SELECT nick, rname, town, age, weapon, quote FROM admin WHERE adminID = " & admin & "")
if not Res.eof then
nick = Res("nick")
rname = Res("rname")
town = Res("town")
age = Res("age")
weapon = Res("weapon")
quote = Res("quote")

end if
%>

mvh Smorch

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 12-10-03 21:31

Prøv evt. at udkommentere
'nick=Res("nick")

og se hvad der sker

sMorch

Kommentar
Fra : brops

Dato : 12-10-03 21:35

jeg kigger på det i morgen... er for træt nu... har ikk lavet andet end side foran puteren idag...

Kommentar
Fra : Hessner

Dato : 03-12-03 00:16

Hvad er "Res" for en størrelse ?

Prøv:

Dim Res
Set Res = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")

inden du kører din sql.....

Andet:
Denne linie står 2 gange i din kode: if Request.Cookies("admin") <> "" then

MVH.
Hessner.

Kommentar
Fra : ASPFutte

Dato : 17-01-04 21:25

Res bliver automatisk af connection objektet oprettet som et RecordSet, så behovet for at oprette objektet særskildt er ikke så stort, men man bør stadig både dimensionere (Dim varNavn ' dimensionering / definition af variablen varNavn) alle sine variable og huske at lukke både RecordSet og Connection objekterne, ligeledes destruere dem når man er færdig (Set varNavn = Nothing ' destruktion).

Sites med store belastninger og mange besøgende, bliver langsommere og langsommere indtil et punkt hvor sitet ikke svarer mere, hvis man ikke sørger for at rydde op og få lukket alle sine forbindelser når man er færdig med dem.

Ligesom man i ASP har bestemt reserverede ord, såsom "Set", "Then", "Server" osv., findes der også visse ord der ikke må bruges, hverken som tabelnavn eller som feltnavne, men desværre er det temmelig svært at få nogle komplette beskrivelser over hvilke ord der er reserverede i hvilke databaser (f.eks. MS-Access, MySQL, MS-SQL Server 7/2000, Oracle).

Jeg tror at du er løbet ind i, at MySQL opfatter "nick" som et reserveret ord, i forbindelse med brugerkonti i database serveren. Mit forslag, er at du prøver at udskifte alle forekomster af "nick" med f.eks. "user" eller "usersname". ("user" er et reserveret ord i alle MS databaser, hvorimod "userSname" - med 's' i midten - ikke er et reserveret ord i nogen database og derfor virker på alle).

Kommentar
Fra : brops

Dato : 17-01-04 21:59

Tja.. det viste sig at være en fejl i en Variabel.. så jeg løste det selv... men tak for jerres hjælp