/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Efterlysning / Asketræer...
Fra : lonerod
Vist : 434 gange
100 point
Dato : 11-10-03 20:32

Jeg er meget interesseret i at købe asketræer til rimelig pris.
Det jeg skal bruge er asketræer på ca. 3,5 mtr.højde (de kan tåle vejsalt siges der) og det er ca. 10 stk.
Mon der skulle være nogen der evt. skulle have/eje sådanne træer der er til salg ???

Håber på resultat...

Venlig hilsen

Lone Rostrøm

Kommentar
Fra : 2603ph

Dato : 12-10-03 11:36

Hej lonerod.

Der er planteskoler, der specialiserer med at levere store træer til kommuner o.a.
F.eks.:

http://www.sitas.dk/planteskole/main1.htm

Der er ikke stor forskel i de forskellige arters tålsomhed overfor salt.
Saltets skadevirkning beror på, at salt får porevandets osmotiske tryk
til at stige. Det er et udtryk for, hvor meget opløst stof, der er i vandet.
Hvis OT i vandet bliver af samme størrelsesorden som rodhårenes, vil
de ikke kunne optage vand - d.v.s. planten dør.

Mvh
2603ph

Kommentar
Fra : lonerod

Dato : 16-10-03 21:38

Jeg vil gerne tilføje - at jeg bor i Nordjylland og jeg har forhørt mig hos planteskoler-men de er hammerdyre....

Kommentar
Fra : Warnia

Dato : 25-10-03 17:15

Kære Ionerod.
Du har ret i, at asketræer er meget hårdføre. Og det er en dyr spøg, du er i gang med.: At anskaffe træer i den højde, er en dyr affære.
Det billigste, er at besøge områder, hvor asketræer gror, indsamle frø, og så dem selv. De skal nok komme op, og om ca 3 år har du dem i den højde, du ønsker. Det kræver måske lidt tålmodighed, men hvad, så er det gratis......
Her på Falster gør vi hvad vi kan for at holde dem i ave.

Hilsen
Warnia

Kommentar
Fra : lonerod

Dato : 26-10-03 13:49

Kære 2603PH og Warnia...

Mange tak for jeres interesse. Jeg er nu så heldig at have fået fat på 10 stk. asketræer i ca. 1.80.

Jeg fik fat i en der havde lige dette antal jeg skulle bruge-til rimelig pris...

Men alt i alt-mange tak for jeres interesse.. Jeg er meget meget glad...

Venligst.

Lonerod

Kommentar
Fra : lonerod

Dato : 26-10-03 13:49

Kære 2603PH og Warnia...

Mange tak for jeres interesse. Jeg er nu så heldig at have fået fat på 10 stk. asketræer i ca. 1.80.

Jeg fik fat i en der havde lige dette antal jeg skulle bruge-til rimelig pris...

Men alt i alt-mange tak for jeres interesse.. Jeg er meget meget glad...

Venligst.

Lonerod

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 14-03-04 22:36

Hvorfor står dette spørgsmål åben endnu?