/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Litteratur / Spørgsmål
10  dova 560
Den semiotiske firkant
Fra : scrubber
Vist : 2228 gange
200 point
Dato : 10-10-03 22:34

Hvorledes skal Greimas' "den semiotiske firkant" forståes, når man betragter hans teori om "Semer", herunder, leksemer, klassemer, kernesemer og sememer? Hvori består forskellen i ordene: semer, leksemer, klassemer, kernesemer og sememer?

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 10-10-03 23:23

Kunne du ikke spørge om "Bermuda trekanten" i stedet for????

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 210 point
Dato : 10-10-03 23:41

Jeg har fundet en nogenlunde udførlig forklaring her:
http://makeashorterlink.com/?Y25B12C26
Rul ned til ca. side 18.

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 10-10-03 23:52

Rellom - jeg foreslår du sætter points op, på dit nick "scrubber", selv for en Cand. mag. må der være mere værd!

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 11-10-03 00:04

Lillemig, nu er dette spørgsmål altså ikke oprettet i kategorien "Smalltalk".
Derfor vil jeg ikke bede om en forklaring på, hvad du i grunden mener.
I stedet vil jeg trygt overlade til scrubber at vurdere, hvad han
mener om de enkelte indlæg.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 11-10-03 15:04

Giver Rellom ret. Rimelig god og udførlig forklaring. Søg også på Hjelmslev, der oprindelig lancerede "firkanten".
Per Åge Brandt er en dansk kapacitet inden for området.
frieda

Svære sager

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 03-03-04 15:46

Husk lige at lukke, hvis du synes, du har fået et svar!

Godkendelse af svar
Fra : scrubber

Dato : 03-03-04 22:45

Tak for svaret Rellom.

Ked af at jeg glemte at lukke svaret det må du altså undskylde.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 03-03-04 22:53

Selv tak, scrubber.

Jeg havde også glemt spørgsmålet, så forglemmelsen er okay.