/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
hvad er et blank tag !?
Fra : Odense
Vist : 1386 gange
50 point
Dato : 10-10-03 21:59

Hej !

Jeg er noget i tviI om jeg må lægge zinktag eller sort glaseret tegl på et hus, hvis der i vedtægterne (lokalplan) står at man må have ”blank tag” eller hvad betyder et blank tag !?

-da sortglaseret tag, er blank ?

-zink tag er det også blank? (ihverfald det første år med eller?)

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 11-10-03 00:32

Hej Odense..

ja glaseret tegl er i hvert fald blankt. grunden til at de helst ikke ser blankt tag er fordi at lyset bliver reflekteret tilbage og kan genere naboer..

Hvis jeg var dig ville jeg kontakte din kommune og spørge dem hvad de vil/kan gå med til.

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : F.E.Larsen

Dato : 11-10-03 07:52

Hej Odense

Glaseret tagsten er at betragte som blanke, så hvis Kommunen samt lokalplanen godkender blank tag, må du lægge glaseret tagsten. Der hvor Kommunen normalt har skærpet krav, er som regel fordi de ønsker et helheds indtryk i bolig områderne således at fravigeserne minimeres, det er bla. også derfor lokalplanerne er blevet opfundet.

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 11-10-03 12:22

Blankt tag er,mener jeg,udtryk der bruges om et glat tag.
Mvh Ole

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 20-11-03 15:55

Blankt tag er tag der har spejlreflekser, hvilke bl.a. omfatter glasseret tegl.

Du kan se en sagsbehandling i kommunalt regi på:
http://www.helsingorkommune.dk/forvaltninger/teknisk_forvaltning/dagsordener/ejendomsudvalget/Referater/2003/030813/Strandvejen105.htm

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 29-11-03 04:55

Ønsker ikke mere at abonnere på dette sprøgsmål, bliver nok aldrig lukket.
MVH
JMS

Kommentar
Fra : Odense

Dato : 17-12-03 11:03

Jeg vil tolke det således:

- Glaseret tegl er mere tegl end blankt materiale (uanset om der er genskin fra det)

- Zink, patinerer ad åre og bliver ikke ved med at skinne, derfor betragtes det ikke som blankt materiale.

Venlig hilsen

Anne Kirsten Leth
Miljø- og Teknikforvaltningen
Byggesagskontoret
Nørregade 36-38
5100 Odense C

tlf. nr. 6551 2443

Kommentar
Fra : Odense

Dato : 17-12-03 11:05

det er kun glas / spejl tag som er blanketage... eks glas top

Accepteret svar
Fra : ofa

Modtaget 50 point
Dato : 17-12-03 21:56

Hvis der er noget du kan bruge ,må du hjertens gerne lukke spgm

Godkendelse af svar
Fra : Odense

Dato : 12-02-04 18:41

Tak for svaret ofa.