/ Forside/ Teknologi / Udvikling / C/C++ / Spørgsmål
10  strarup 270
C/C++ eller Java?
Fra : IxionOfThaMonkeys
Vist : 500 gange
100 point
Dato : 09-10-03 19:29

Hvad er best at lære, C/C++ eller Java?

Og er der nogen steder man kan få en dansk tutorial og editorere og andet man skal bruge til programmering gratis?

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 110 point
Dato : 09-10-03 19:54

Bedst til hvad ?

ad 1. C/C++ er native code, Java er platform-uafhængig. De er begge gode til hver sin ting. I hvisse tilfælde kan man med fordel 'mixe' de to!

ad 2. Mange steder

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-10-03 20:16

Har du valget mellem at lære C/C++ eller Java, og skal du vælge.
Emesen.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 09-10-03 20:37

C/C++ source kode er/kan være platform uafhængig, men den binære kode (det kompilerede kode) er naturligvis ikke.

De fleste anbefaler Dev-C++ til at editere, kompilere og debugge C/C++, du finder den her:

http://www.bloodshed.net/

Kommentar
Fra : MouseKeeperX

Dato : 10-10-03 05:00

Er det noget du vil lære "for dig selv". Så vil jeg anbefale dig Java (eller C#), da det er mere moderne sprog end C++
Det kommer naturligvis an på dine forudsætninger og hvad du efterfølgende vil/skal bruge det til. Skriv lidt mere...

mvh
/M

Godkendelse af svar
Fra : IxionOfThaMonkeys