/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Gammelt hippie musik??
Fra : katmandu
Vist : 3018 gange
50 point
Dato : 09-10-03 19:03

Er der nogen der har nogle forslag til noget godt musik til en gammel hippie, jeg sidder og har lyst til at høre alle de gamle fra dengang, men kan aldrig huske hvad de hedder eller hvad de hittede med.....På Forhånd Tak....

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-10-03 19:07

Steppeulvene, tidlig Sebastian, Allertidligste Gasolin for lige at tage et par danske.

Hendrix, Steppenwolf, Cocker, Janis Joplin, Byrds, Bob Dylan på det udenlandske.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-10-03 19:14

Pink Floyd, Led Zeppelin, Fletwood Mac, Hair, Stig Møller (selvom han var med i steppeulvene), Skousen & Ingemann, C V Jørgensen

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-10-03 19:15

Woody Guthrie

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-10-03 19:17
Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 09-10-03 19:55

Bare de aller fedeste fra den gang, se min egen side: http://www.monsefar.esenet.dk/alrunerod.htm kik også på deres egen side: http://www.alrunerod.dk/hvor der ligger billeder jeg har taget.
Det var dengang der var fed syremusik til.

MVH: Monsen.

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 09-10-03 20:00

Det rigtige link til Alrune Rod http://www.alrunerod.dk/

Kommentar
Fra : greenfield69

Dato : 09-10-03 20:31

Hej Katmandu.
Du fik rigtigt tankerne sat på gled hos tilsyneladende jævnaldrende. Kom selv lige i tanker om "Blomsterpistolen" med dansek Young Flowers. Fed skive.
Mvh. greenfield

Kommentar
Fra : Rodam

Dato : 10-10-03 17:37

Hej Katmandu.
Kender du "Tobacco Road" med Johnny og Edgar Winter? En klassiker.
Desuden: Delbert McClinton, det gamle med Aretha Franklin, The Blues Band Live "Last Concert"

Kommentar
Fra : Langpap

Dato : 13-10-03 12:23

Hvis du er til det danske så check den her ud http://home6.inet.tele.dk/abra/drt/albums/hvistror.htm
Det er alle de store hippie bands op igennem 60'erne, 70'erne og starten af 80'erne.

Hilsen Langpap

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-10-03 13:43

Hej Katmandu, hvis du vil lukke spørgsmålet (hvilket er almindelig høflighed), trykker du på accepter kommentar som svar øverst til højre over det svar der passer dig bedst.

Kommentar
Fra : poulerikdahl

Dato : 30-10-03 14:27

Ja, og du kan jo faktisk næsten ikke komme uden om Credence Clearwater Revieval, Cream, Joan Baez , svenske Tages og ikke mindst Canned Heat.
Husker du : On the road again.....to a place where the water taste like wine, jump in the water and stay drunk all the time.......

hilsen
Poul-Erik

Kommentar
Fra : appaz

Dato : 02-11-03 15:52

ZAPPA ZAPPA ZAPPA OG ZAPPA. Ah okay der er godt nok meget Beatles, Rolling Stones, Mama's and papa's, Manfred Mans Earth Band, Donovan, The Move, Nice, The Who, Jefferson Airplane, The Band, Uriah Heep, Deep Purple, Black Sabbath, The Animals, Emerson Lake & Palmer, The Kinks, Procol Harum, The Small Faces, Fleetwood Mac, The Turtles, The Yardbirds, The Lovin' Spoonful, Vanilla Fudge, The Lemonpipers, Allman Brothers Band,Grand Funk, Fish, Marillion, Doobie Brothers, Chicago, Three Dog Night, Roger Chapman, Blind Faith, Yes, Genesis og Doors ikke at forglemme.
Hilsen appaz.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-11-03 14:16

Har du fået svar nok Katmandu?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 05-02-04 09:52

Katmandu, du har modtaget en ordentlig stak knaldgode svar, hvad med at lukke tråden, for ligesom at afslutte tråden. Der er intet sket på denne tråd de sidste 3 måneder.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-09-04 18:18

..og nu er tråden snart et år gammel!

Kommentar
Fra : appaz

Dato : 18-09-04 16:36

Tja sådan kan det gå.. ikke alle er lige tilfredse med svarene.. Har nu heller ikke selv været her meget længe..
Bye bye Appaz..