/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Kan jeg konvertere MP3/MMF til midi?
Fra : Ezia
Vist : 390 gange
340 point
Dato : 08-10-03 17:57

Som skrevet på overskriften. Kan man det ?

Hvilke programmer har i prøvet med succes?

Og hvilke er de bedste ?

Og i det hele taget hvordan gør man det ?!?!?!?!

Jeg har prøvet med PSMPlayer, men jeg fatter det ikke!

Hilsen Nicki

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 08-10-03 18:05

Nej, på ingen måde.

Det drejer sig om to helt forskellige musikfiler. Midi er rent instrumentalt, hvorimod mp3 både er sang og musik. Opbygningen af de to medietyper er helt forskellig.

Men dejligt hvis det kunne lade sig gøre.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 08-10-03 18:06

Hej Eiza

Det kan man desværre ikke, da mp3-filen kører i mange, mange flere spor end midi-filen, som typisk kører i 8-16 spor...

Så det vil jeg mene at man ikke kan..

Mange venlige hilsner
Niels

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 08-10-03 18:27

>NielsPT

Du behøver ikke at skrive mene, det kan ikke lade sig gøre.

Ellebye

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 08-10-03 18:30

godt..

Det 'mente' jeg også

mvh Niels

Kommentar
Fra : Ezia

Dato : 08-10-03 18:48

Nå jeg havde bare læst noget om det på nettet. Men hvad med MMF'er ? Hvordan bruger man de mog kan man bruge dem som ringetoner ? Jeg kan ikke finde ud af at få dem overført til min mobil (en Nokia 3510i). Jeg bruger Oxygen Phone Manager.

På forhånd tak

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 08-10-03 20:15

Jada,prøv og søk på
intelliScore Polyphonic 5.1

Kommentar
Fra : Lifeform

Dato : 09-10-03 10:11

Det kan fint lade sig gøre.. altså MP3 til MIDI

http://www.allformp3.com/mp3_other/mtm.htm

Du får dog ikke samme kvalitet midi som de musik stykker som er på mobilen .. jeg bruger det selv til min T610

Kommentar
Fra : Ezia

Dato : 09-10-03 21:32

Hej Lifeform!

Jeg har hentet programmet og et par mp3'ere, men jeg får bare nogle .midi-filer uden lyd!

HJÆLP!!!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 09-10-03 22:06

>Lifeform

converterer programmet også tale til Polyphonisk lyd?

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Lifeform

Dato : 10-10-03 08:39

Hola ellebye

det prog skal nok convertere tale til midi også .. men hvor kønt/forståeligt det bliver .. det tvivler jeg meget på ?¿

Jeg har ikke selv prøvet det endnu

----------------------------------------

Hola Ezia

Du skal registrere det program før du kan gemme de filer du converterer

Kan du heller ikke høre noget når du afspiller de midi filer inden du prøver på at gemme dem ??

M.v.h.

Lifeform

Kommentar
Fra : Ezia

Dato : 10-10-03 12:26

Nej jeg kan ikke høre lyden når jeg afspiller dem.

Men du skriver at du bruger det på din T610. Hvordan får du mp3'erene til at blive til .midi? Med lyd vel og mærke!

Kommentar
Fra : Lifeform

Dato : 11-10-03 11:00

Hola Ezia

Her vil jeg prøve på at fortælle dig hvordan jeg gør :

1. starter WIDI op
2. trykker jeg på blå ikon med papir på (til venstre) (open audio or MIDI file)
3. browser rundt på min pc efter en mp3 file og vælger den
4. WIDI går så igang med at expandere den file .. når prog er færdig med det .. kommer der et vindue frem med hvordan det musik nummer ser ud i .wav format
5. Jeg trykker så på ikon med en blå pil som peger mod højre (nr. 5 fra højre / process source file)
6. Når WIDI er færdig med at arbejde dukker der et nyt lille vindue med din MIDI file som du så kan afspille

Håber at det hjælper dig

M.v.h.

Lifeform

Kommentar
Fra : Ezia

Dato : 11-10-03 11:13

Hej Lifeform!

Jeg har prøvet det du siger men det giver stadig ingen lyd!

Dem mp3'ere jeg bruger kommer fra www.boomi.net. Jeg ved ikke om det kan bruges til noget?

Hilsen Nicki

Kommentar
Fra : Lifeform

Dato : 11-10-03 13:09

Hola Ezia

Jeg var lige ind og lytte til de mp3'er derinde.

Nok står der mp3 ved de musik numrer .. men de lyder nu meget som MIDI filer .. og det er måske derfor WIDI ikke kan konvertere dem til noget som de allerede er ?

Jeg bruger selv ganske alm. mp3 med både musik/sang osv på dem (altså lige som at høre fra en musik cd) , og det virker fint

M.v.h.

Lifeform

Kommentar
Fra : SantaB

Dato : 11-10-03 13:25

Lige meget hvad, så vil du aldrig få et ordentligt resultat ud af *.wav -> *.mid - det går bare ikke. De to formater er så fundamentalt forskellige at den eneste måde du kan få noget ordentligt ud af en midi fil, er selv at skrive skidtet ind på noder og så overføre dem til din phon - det gør jeg selv...

(et eksempel jeg engang hørte omkring de to formater: midi er bare noderne, og så ligger computeren/telefonen selv inde med orkesteret, derfor den lille filstørrelse. wav derimod har hele orkesteret i sig, derfor den store størrelse, og derfor altid den samme lyd (ikke alle midi boards fortolker noderne ens...))

Kommentar
Fra : Ghettofamily

Dato : 14-10-03 14:32

Det kan altså godt lade sig gøre. Du skal bruge et program der hedder Steinberg Cubase. Det er rimligt dyrt, med med dette program kan du konvertere mp3,wav o.m.a til midi filer.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-10-03 21:05

>Ghettofamily, hvordan bliver selve det tekst-mæssige, bliver også en poliphonisk lyd?

>Eiza, er det must at der skal være sangtekst med, jeg tror det er her alle indlæggene strander på. Og som sådan behøver du ikke at sætte flere point til, hvis problemet ikke kan løses.

mvh
ellebye