/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Windows XP - netværk
Fra : oleras
Vist : 425 gange
20 point
Dato : 07-02-02 11:26

Jeg har et netværk med 4 PC'ere. To PC'er med WinXP og 2 PC'er med Win98nd. Jeg kører med en SpeedStream 2610 Router til hub og videre til netværket øvrige PC'er. Jeg kan pinge alle PC'erne fra alle maskiner og de kører i samme Workgroup (stavet ens). Det går fint med at komme på internettet og se de øvrige maskiner fra den ene WinXP og begge Win98nd. Men den sidste WinXP kan ikke få forbindelse til internet og til de øvrige maskiner (men som sagt kan jeg godt pinge de øvrige maskiner herfra og jeg kan se denne WinXp fra de øvrige maskiner). På den WinXP der nu driller mig kan jeg se IP-adressen der fint passer sammen med de øvrige. Jeg har været rundt næsten alle steder i opsætningerne - men kan ikke se hvad der skal til før jeg kan få hele netværket til at fungerer. Er der nogle der har et godt bud??

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-02-02 16:32

har du sikret de rette gruppe permissions på alle maskinerne. Det plejer at
være det folk laver ged i her i denne nyhedsgruppe, når de spørger om xp og
netværk. ??

MVH

HEnrik

"oleras" <oleras.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:cus88.790$B43.160348@news000.worldonline.dk...
> Jeg har et netværk med 4 PC'ere. To PC'er med WinXP og 2 PC'er med
> Win98nd. Jeg kører med en SpeedStream 2610 Router til hub og videre til
> netværket øvrige PC'er. Jeg kan pinge alle PC'erne fra alle maskiner og
> de kører i samme Workgroup (stavet ens). Det går fint med at komme på
> internettet og se de øvrige maskiner fra den ene WinXP og begge Win98nd.
> Men den sidste WinXP kan ikke få forbindelse til internet og til de
> øvrige maskiner (men som sagt kan jeg godt pinge de øvrige maskiner
> herfra og jeg kan se denne WinXp fra de øvrige maskiner). På den WinXP
> der nu driller mig kan jeg se IP-adressen der fint passer sammen med de
> øvrige. Jeg har været rundt næsten alle steder i opsætningerne - men kan
> ikke se hvad der skal til før jeg kan få hele netværket til at fungerer.
> Er der nogle der har et godt bud??
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-02-02 18:31

On Thu, 07 Feb 2002 10:26:25 GMT, "oleras" <oleras.news@kandu.dk>
wrote:

>Jeg har et netværk med 4 PC'ere. To PC'er med WinXP og 2 PC'er med
>Win98nd. Jeg kører med en SpeedStream 2610 Router til hub og videre til
>netværket øvrige PC'er. Jeg kan pinge alle PC'erne fra alle maskiner og
>de kører i samme Workgroup (stavet ens). Det går fint med at komme på
>internettet og se de øvrige maskiner fra den ene WinXP og begge Win98nd.
>Men den sidste WinXP kan ikke få forbindelse til internet og til de
>øvrige maskiner (men som sagt kan jeg godt pinge de øvrige maskiner
>herfra og jeg kan se denne WinXp fra de øvrige maskiner). På den WinXP
>der nu driller mig kan jeg se IP-adressen der fint passer sammen med de
>øvrige. Jeg har været rundt næsten alle steder i opsætningerne - men kan
>ikke se hvad der skal til før jeg kan få hele netværket til at fungerer.
>Er der nogle der har et godt bud??

Defekt netkort - er set før

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Kommentar
Fra : Wobert

Dato : 07-02-02 18:58

Hej Oleras.
Har du checket at subnetmasken er ens med de andre, og om gatewayen står korrekt. Umiddelbart kunne det også lyde om om den ikke er sat til at køre med client for microsoft networks.
Kører du med dhcp/ras via routeren, og har den scope nok til alle pc?
Hvis intet af dette hjælper, må du lige prøve at komme med noget mere info
mvh
Wobert

Kommentar
Fra : oleras

Dato : 08-02-02 15:28

Sagen løste sig ved at jeg genaktiverede default gateway - så kom der hul igennem til internettet og de øvrige PC'ere. Tak for hjælpen

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 20 point
Dato : 15-07-02 18:21

Hvis spørgsmålet er besvaret, er du så sød at lukke det ?