/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hjælp til logon efter skift af harddisk
Fra : DJfrakja
Vist : 327 gange
21 point
Dato : 08-10-03 03:46

Jeg har lige skiftet harddisk min server, og efter genstart kan jeg ikke logge på som administrator mere.
den kommer blot op med følgende besked "The local policy of this system does not permit you to logon interactively"!
jeg kan så godt logge på med at andet brugernavn ligesom jeg også kan logge på som administrator på de andre maskiner i netværket. Jeg har haft samme problem anden gang hvor jeg skiftede disk i en pc. Men her reinstallerede jeg maskinen. Det går jo ikke med en server. Hvordan ændres denne policy, således at jeg kan logge på igen??

Kommentar
Fra : heyhey

Dato : 08-10-03 07:00

du kan lave ny bruger eller prøv genstrte din pc den mangler en ny hardick

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-10-03 08:15

Hvis det er fra netværket du vil logge på, så mangler der en tilladelse på serveren.
Hvis det er fra selve serveren, så har du ikke kopieret alt fra den gamle HD over på den nye.
Den bedste måde at kopiere servere er ved at benytte spejling.
Det kan også lade sig gøre i dos, men jeg kan ikke finde opskriften på denne metode, som har været beskrevet her hos Kandu.
Emesen.