/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ISDN / Spørgsmål
10  dk 160
ISDN 128 kbs
Fra : Kjeld
Vist : 537 gange
20 point
Dato : 18-04-01 20:15

Hej ! Jeg har ISDN og kører 6400, hvordan kommer jeg op at surfe med de 128 kbs der bliver reklameret med.
På forhånd tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-04-01 19:37

"Kjeld" <Kjeld.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:FNkD6.47471$o4.3871669@news010.worldonline.dk...
> Hej ! Jeg har ISDN og kører 6400, hvordan kommer jeg op at surfe med de
128 kbs der bliver reklameret med.

Bruger begge kanaler istedet for den tiendedel af den ene du åbenbart bruger
pt.
Hvis du vil vide nærmere må du nødvendigvis fortælle om din hardware.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet

Accepteret svar
Fra : Harlekin

Modtaget 20 point
Dato : 19-04-01 10:20

Din ISDN har 2 linier (det er derfor mn kan snakke og være på nettet samtidigt). Hver linie kan trække 64kbit, og du bruger pr. defalult kun den ene, så det er derfor den ikke er hurtigere.. Hvis du i dit modem software, som du har installeret på PC'en, sætter begge linier i brug ("bundling" tror jeg de kalder det) så får du de 128kbit.
Du skal bare være opmærksom på, at du nu bruger 2 linier og derfor koster det også dobbelt at være på nettet.

I det software jeg havde (et Zyxel modem) kunne man sætte modemet til kun at bruge den anden linie når det var nødvendigt, og derved spare lidt. Det er selvfølgelig det ideelle, men jeg ved ikke hvormange modems der kan det..

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-04-01 17:41

Ja, men du når ikke højere end 115 kbs hvis du bruge et alm. ISDN modem.
Skal du reelt op på 128 skal du bruge et lan modem eller et af de helt nye,
vistnok USB modems. Grunden er, at den serielle port klipper ved 115 kbs!

MVH

Michael
"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:9bkmsc$1snu$1@tnews.inet.tele.dk...
> "Kjeld" <Kjeld.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:FNkD6.47471$o4.3871669@news010.worldonline.dk...
> > Hej ! Jeg har ISDN og kører 6400, hvordan kommer jeg op at surfe med de
> 128 kbs der bliver reklameret med.
>
> Bruger begge kanaler istedet for den tiendedel af den ene du åbenbart
bruger
> pt.
> Hvis du vil vide nærmere må du nødvendigvis fortælle om din hardware.
>
> --
> Med Venlig Hilsen
>
> Martin Højriis Kristensen
> Svar bedes baseret på RFC1855
> Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-04-01 18:49

MBS skrev:

>Ja, men du når ikke højere end 115 kbs hvis du bruge et alm. ISDN modem.

Så bastant kan man ikke sige det, men det er rigtigt at nogle
porte har den begrænsning. Man kan også få nogle der ikke har, og
ved visse af dem der har, kan man fjerne begrænsningen med et
'snydeprogram'.

--
Bertel
http://lundhansen.dk/bertel/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Kommentar
Fra : SEBruhn

Dato : 20-07-01 21:41

Jeg har også port problemer i Windows 2000. I Win 98 var der ingen problemer - og i win2k kan jeg vælge 128000 - men den bliver sat tilbage når jeg vælger ok. Er det win2k's driver til porten der er problemet? Ellers må vi jo finde det "snydeprogram"!

vh Svend Erik