/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Netværksproblem, alt/intet?
Fra : henrik59
Vist : 489 gange
100 point
Dato : 06-10-03 17:07

Jeg har et lidt besynderligt problem.
Vi har fire pc'er i netværk via en gateway, to med kabel og to trådløst. Tre af maskinerne (2 x win2000 og 1 x XPhome) fungerer sammen uden problemer. Den fjerde, som er forbundet trådløst, og som har win 98 (ældre maskine), kan godt "se" alle de andre maskiner, men kan kun få adgang til den ene. "Enheden findes ikke på netværket" får jeg besked om, når jeg prøver at åbne de andre.
Sært! Man skulle tro, at der var tale om "alt eller intet", altså enten forbindelse til alle eller til ingen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-10-03 19:01

Prøv at logge win '98 på som administrator.
Jeg gætter på at det er win 2000 der ikke giver adgang.
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-10-03 19:07

Kig evt. lidt på dette spørgsmål:
http://www.kandu.dk/dk/spg/23739
Emesen.

Kommentar
Fra : CMASLasse

Dato : 20-10-03 11:37

Prøv at aktivere gæstekontoerne og sætte adgangskode på de maskiner du ikke kan få adgang til. Såvidt jeg husker skulle du kunne logge på dem som gæst med den rette adgangskode..

Kommentar
Fra : hundrup

Dato : 01-11-03 11:42

Jeg har prøvet at have sådan et problem engang prøv evt at installere alle protokoller på alle computere, jeg har før oplevet at win98 har nogle problemer med netværk og især trådløs du kunne også prøve at bytte lidt om på netværkskortne sjovt nok virker den en gang i mellem.