/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Så hjælp mig dog/msconfig
Fra : gewir
Vist : 576 gange
100 point
Dato : 04-10-03 14:24

[hør] Når jeg går i start,og kør,skriver jeg msconfig, så er det sådan at der skal komme et vindue op med min start menu,
mennnn det gør der ikke hvad f.... er der galt,eller er der et andet sted jeg kan komme ind i start og kigge hvad der starter op,håber på et svar jeg kan bruge til dette

Hilsen/Gewir/Hvidovre

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 04-10-03 14:28

Det vindue kommer også op her... Kan du have omdøbt filen? Prøv at lave en søgning på msconfig.* for at se om filen overhovedet er på harddisken...

God weekend.

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : Axencrone

Dato : 04-10-03 14:33

Prøv og skriv med .exe altså msconfig.exe , måske vil det hjælpe
MVH

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 04-10-03 14:34

Du kan finde de samme oplysninger under start/programmer/tilbehør/systemværktøjer/systemoplysninger

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 04-10-03 14:36

Du skal så (yderligere) ind under software/kørende opgaver

Kommentar
Fra : technet

Dato : 04-10-03 15:26

det bedste du gør er at geninstallere din windows ( oven i den du har , du mister ikkke noget ved det )
for den fil er åbenbart mistet af en eller anden årsag og mon det er det eneste ?

men du kunne også gå i regedit
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Shared Tools\MSConfig\startupreg]

så kan du se hvad der starter op

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 04-10-03 16:01

Vejledning til repair ligger her:
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#installering

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 04-10-03 16:06
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-10-03 16:22

Prøv og gå ned i>
C:\WINDOWS\PCHEALTH\HELPCTR\Binaries\msconfig.exe
Og se om du kan finde den der og prøv så at klikke på den og se om den
virker der fra og vis så kan du lave en genvej til skrivebordet.
Manse9933

Kommentar
Fra : gewir

Dato : 04-10-03 18:04

Til h_blunck
"Kan du have omdøbt filen? Prøv at lave en søgning på msconfig" filen er ikke omdøbt

Til Axencrone
Det hjalp ikke

Til lillemig
Der kan jeg da ikke fjerne det jeg vil

Til technet
Kan man ikke kører en gendan på min PC,jeg har Win ME

Til catbody
Jeg kører Win ME

Til Manse9933
Dette kan jeg ikke finde "PCHEALTH\HELPCTR\Binaries\msconfig.exe"
C.\WINDOWS,kan jeg godt finde men ikke resten

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-10-03 19:52

Mappen skulle ligge ligge under offline web pages
PCHEALTH\HELPCTR\Binaries\msconfig.exe
mangler du denne mappe så kan det være dit problem.
Prøv så>C:\WINDOWS\ServicePackFiles\i386\msconfig.exe

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-10-03 20:02

Når du er inde i mappen så gå op i vis>arranger iconer efter>navn og vis i grupper,så er den lettere at finde.
Virker din kør funktion iøvrig med andre komandoer?

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-10-03 20:08

ups,ser først nu at du køre ME,jeg gik ud fra at du kørte Xp,nå, det første man bliver blind på det er øjenennnnnneeeeeeeeeeeeeeeee
Manse9933

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 04-10-03 20:12

Du skrev jo... er der et eller andet sted jeg kan komme ind og se hvad der starter op!

Jeg prøver lige at se på trådene igen, der er jo kommet en del!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-10-03 20:20

Har du prøvet start>hjælp og support>brug værktøjer til at vise oplysninger om computeren og diagnosticere problemer>værktøj til systemkonfiguration

Manse9933

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 04-10-03 20:21

Har du søgt efter filen "msconfig.exe"?????

Du skriver den ikke er omdøbt.
Så find den og dobbeltklik på den!!!
Ellers prøv at taste SFC (system Fejl Check)

Kommentar
Fra : technet

Dato : 05-10-03 01:20

prøv at hente denne msconfig ( godtnok på engelsk)
men det skulle virke
http://tiftech.esc2.net/utility/

og selvfølgelig kan du geninstallere winme , smid cdén i og installere

Kommentar
Fra : Axencrone

Dato : 05-10-03 08:44

Ok, det hjælper ikke!
Prøv og check om du er Administrator til PC
MVH

Kommentar
Fra : gewir

Dato : 06-10-03 09:53

Til technet

Nu har jeg prøvet at geninstallere Win ME fra min skive,og det blev det samme, jeg kan ikke komme ind i MSCONFIG,
så nu må jeg prøve at få en til at hjælpe mig.

Hilsen/Gewir/Hvidovre

Kommentar
Fra : technet

Dato : 07-10-03 00:36

gewir > har du prøvet at hente den msconfig som jeg henviste til
http://tiftech.esc2.net/utility/
eller du kan hente filen fra en af din venners computer

Kommentar
Fra : gewir

Dato : 09-10-03 12:30

Til technet
Som jeg ser det er det kun til "Microsoft Config for Windows 2000 and XP".
Og det kan jeg ikke bruge for min PC kører Win ME.
Men nu vil jeg prøve at hente hjælp fra en god ven der ved merer end jeg gør og det skal der heller ikke så meget til.

Hilsen/Gewir/Hvidovre

Kommentar
Fra : technet

Dato : 12-10-03 03:04

gewir > du læser og læser men du har ikke prøvet at hente den okey for den kan nemlig også køre på winme

men tag nu din ven i hånden og så lær lidt om din maskine, det er for dit eget bedste for det problem du har er småting i forhold til det du kan komme ud for.