/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
SB 128 PCI fungerer ikke på Win2K
Fra : fommy
Vist : 490 gange
100 point
Dato : 05-02-02 00:41

Lydkortet (SoundBlaster 128 PCI) er holdt op med at fungere under Windows 2000.
Det har fungeret, men efter formatering får jeg nu en fejl der hedder 'Driverne til denne enhed er ikke installeret. (Kode 28)'
Jeg har hentet de seneste drivere, og prøvet at installere manuelt, men samme fejl gentager sig.
Hvad kan problemet skyldes?

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 05-02-02 02:46

Hej

Har du hentet her:

How are Creative sound cards being supported on Windows 2000?

Creative has released fully functional and optimized Windows 2000 drivers for :
Sound Blaster Live! series
Sound Blaster PCI series
Sound Blaster Audio PCI series
You can download the latest drivers from http://www.soundblaster.com/

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : fommy

Dato : 05-02-02 07:32

Ja, det er fra ovenstående side jeg hentede driverene, men det fungerer ikke efter hensigten.
Når jeg går i enhedshåndtering viser den godt nok, at nogen af komponenterne er installerede,
såsom spilporten og SoundBlaster PCI128 (WDM), men så er der en ligeledes en fejl, hvor der
bare står multimedielydkort, og den siger at driverne ikke er installerede.

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 05-02-02 08:22

Har du husket at opdatere Win 2000 ?

http://www.microsoft.com/windows2000/downloads/servicepacks/default.asp

MH
Vestergade

Accepteret svar
Fra : vestergade

Modtaget 100 point
Dato : 05-02-02 09:14

PS:
har du husket at installere drivere til bundkortet, Win2000 og Intel815 chipset fungere ikke uden drivere, kan skyldes at den ikke kan finde lydkort.

MH
Vestergade

Godkendelse af svar
Fra : fommy

Dato : 05-02-02 16:17

Tak for svaret vestergade.
Det var lige det skulle til. I farten havde jeg glemt at installere drivere til bundkortet, det var fejlen.
Windows 2000 er up to date, da det er 2 dage siden formatering, men nu kører det optimalt igen.