/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Hvad er 127.0.0.1 egentlig?
Fra : pmmci
Vist : 2179 gange
50 point
Dato : 02-10-03 16:28

Hvad betyder det egentlig, når man pinger 127.0.0.1?

mvh
Peter

Kommentar
Fra : Bofh

Dato : 02-10-03 16:32

Det er en loopback adresse, dvs, at du pinger dig selv.

/Bofh

Kommentar
Fra : briani

Dato : 02-10-03 16:51

Hejsa Peter

PING
Packet Internet Groper;
Internet-relateret programtype, der benyttes til at afgøre, om en given Internet-adresse er aktiv og tilgængelig. Proceduren består i, at man sender en datapakke til den specifikke IP-adresse og derefter afventer et svar fra denne.
PING kan således bruges til at undersøge flere ting:
- om den pågældende vært er på nettet,
- hvor lang tid det tager at kontakte og få svar fra værten,
- samt udredning af den numeriske IP-adresse ud fra et domænenavn.

Under Windows gøres dette i DOS-prompten:
C:WINDOWS>ping www.???? [=adressen],
hvorefter der returneres informationer om den pågældende værts status, samt den numeriske adresse.

Mvh Brian

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-10-03 16:53

Det betyder at ip adressen 127.0.0.1 får en forespørgelse, og svarer tilbage at den modtog et opkald.
Din computer fortæller dig måske også hvor lang tid det tog.
En IP adresse er det samme som www.???.dk
Det vil sige at dit modem forespørger et websted om det har modtaget modemets opkald.
Man plinger for at se om modem virker, og hvor hurtigt.
Det vil selvfølgelig sige at plinget afhænger af liniekvalitet, nettes og servernes (plinget løber måske til sverige og tilbage til feks. KBH),
belastning, og hvilken vej der lige var ledig.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Bofh

Dato : 02-10-03 17:20

A' hva ?

127.0.0.1 kommer aldrig ud over netkortet !!!

/Bofh

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 60 point
Dato : 02-10-03 17:59

Hej igen Peter
Prøv at kikke på det her links

http://www.pmc.odense.dk/ssc/ipfejlfinding.htm

Mvh Brian

Godkendelse af svar
Fra : pmmci

Dato : 02-10-03 18:30

Tak for svaret briani.

Kommentar
Fra : pmmci

Dato : 02-10-03 18:31

Tak for svaret Bofh.

Kommentar
Fra : Bofh

Dato : 02-10-03 19:48

Yeah right

Kommentar
Fra : nettepost

Dato : 07-10-03 00:05

Detvar dog utroligt at ham som fører sig frem, som DOD ingengang kan svare. Du har desværre ikke endnu fået svar på dit spørgsmål.

ping af ip-adresse : 127.0.0.1

Betyder at du pinger dig selv for at se, om den maskine du sidder ved har liv ud af huset. Typisk for at se om der er liv i netkortet.

En anden metode er for at se om man f.eks. har gang i en webserver, 127.0.0.1 er også det man kalder loaclhost.