/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Selvstændig bolsjer-koger!
Fra : llo
Vist : 1230 gange
100 point
Dato : 01-10-03 14:39

Hejsa!
Jeg er begyndt at koge mine egne bolsjer og vil gerne sælge dem, da jeg trænger til lidt ekstra penge.
Men hvor kan jeg finde mine kunder?

Lone

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 01-10-03 16:49

Hej Lone

Prøv din arbejdsplads, evt. Mand/kærestes, og hvis du evt. kender andre der vil have dem med på jobbet.
Stil dem evt. i en kasse med en dåse til betaling.

Held og Lykke

Stormfeldt

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-10-03 17:01

Lone, at koge bolsjer er ikke nogen nem genvej til penge. Det er temmelig energikrævende at koge bolsjer og hårdt fysisk. Samtidig er sukker relativt dyrt. Når du sammenholder dette med en igen relativ lav pris, tror jeg ikke på nogen fornuftig økonomi i sådan et hjemmeprojekt. Selvfølgelig hvis det er "orange" kan du jo bedrage systemet for momsen - det hjælper jo altid. Men mangemillionær bliver du ikke hjemme ved køkkenbordet. Du skal ligeledes huske på at bolsjemasse er noget kedeligt noget der gerne vil klistre, hvis ikke du holder fugtigheden nede. Det betyder igen at du skal til at affugte, hvis du vil producere sådan rimelige mængder.

Tjener du f. eks en 20'er på et kilo bolsjer skal du drøne fem kilo igennem i timen for at have en hundrede-mand. Daglønnen er i så fald hjemme efter 40 kilo bolsjer (sølle ottehundrede). Vil du tjene det dobbelte laver du bare 80 kg.

Benytter du kasse tricket på arbejdspladserne, kan du samtidig se frem til et rimelig svind.

Til din orientering koster et kilo Heede Bolsjer i Tyskland ca 25 kr på bud, og det er rigtig rigtig gode Bolsjer med fyld og hele balladen. Herhjemme er det dyrere pga sukkerafgiften. Heede Bolsjer er iøvrigt rigtigt håndværk, så du behøver ikke råbe "industri-bolsjer". De producerer iøvrigt ca 10000 kg pr dag.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-10-03 09:24

Har du prøvet at regne lidt på det, Lone?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-10-03 13:36

Lone, hvis du vil lukke spørgsmålet (hvilket er almindelig høflighed), trykker du på accepter kommentar som svar øverst til højre over det svar der passer dig bedst.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-11-03 14:39

?

Kommentar
Fra : Tooncompany

Dato : 01-02-04 09:33

Hej Lone,

Pjat pjat - selvfølgelig er der penge i det. Råvarene står jo bestemt ikke mål med udsalgsprisen.
kontakt evt dit lokale butikscenter og hår om du ikke kan få en plads lørdag formiddag til at sælge dine hjemmelavede bolsjer - alene at tingene er hjemmelavet tiltrækker folks opmærksomhed.

Jørgen og Rikke

Kommentar
Fra : krakgt

Dato : 14-03-04 16:50

Hej Lone
Jeg kan ikke se at dit spørsgmål er lukket - og har derfor et forslag at gøre dig.
Hvis du kan overkomme at bruge meget tid på at lave bolsjer evt med logo, så vil jeg anbefale dig at melde dig til en af de mange små messer, som afholdes rundt om, hvor du kan bygge en kundemasse op.
En af disse messer kunne være B&G Messen, ( Brugskunst & Gaver ) der afholdes 2 x årligt i Roskilde ~ der afholdes diverse messe ala BG Messen flere steder i landet
Held og lykke med kogeriet
krakgt