/ Forside/ Teknologi / Netværk / NetWare / Spørgsmål
10  Klaudi 110
Stofa-internet/2 comp. tilslutninger
Fra : br
Vist : 983 gange
20 point
Dato : 03-02-02 03:25

Vi har Stofa-kabel-internet. & 2 ens computer. Vores problem er , at vi kan skiftevis bruge tilslutningen til internettet.
Men vi ønsker at bruge tilslutningen samtidigt?

Hvad skal vi gøre for at få det ønske opfyldt?.

Hvis køb af: Router da hvilken? Swich hvilken?

Vi har ikke delt netværk.

MVH

Berit Rasmussen

Accepteret svar
Fra : joker

Modtaget 20 point
Dato : 03-02-02 17:01

Hvis det er med USB tilslutning så kan i gøre det med et krydset kabel mellem computerne... Hvis det er alm RJ45 stik, så er det bare at få fat i en hub...mærket er underordnet, da de mindste kan klare 10 mbit og i har kun en forbindelse ud på 1 mbit. God fornøjelse

Kommentar
Fra : br

Dato : 03-02-02 19:59

Vi har en hub, tilsluttet, men den løser ikke problemet.
Den hjælper med at vi kan bruge internettet skiftevis, men vi ønsker at være på internettet på samme tid.

Kommentar
Fra : joker

Dato : 03-02-02 21:04

Prøv at åbne netværk- og opkaldsforbindelser. tryk på den forbindelse som skal benytes og set flueben i aktiver deling af forbindelse. husk at IE skal være sat op til opkobling via et lokalt netværk (LAN)

Kommentar
Fra : FrederikSchack

Dato : 04-02-02 05:24

Hej

Problemet er at i kun har et abonnement, og det kan ikke lade sig gøre at tilkoble to computere med et abonnement.

Løsningen er:
1) At sætte en computer A op med to netværkskot
2) Tilkoble computer A til Surfboardet (modemet) via det ene netværkskort
3) Tilkoble begge computere til Hub'en via de andre netværkskort
4) Sætte begge netværkskort på computer A op med TCP/IP drivere
5) Det netværkskort på computer A der går til Surfboardet (modemet) sættes op til at køre med automatisk tildeling af IP adresse (følge Stofanet installationsvejledningen)
6) Sætte netværkskortet på computer A der går til Hub'en til at køre med IP 192.168.0.1
7) Downloade en Proxy på computer A
Eksempelvis "Proksi 1.0" fra www.download.com som er gratis og nem at sætte op.
8) Hvis i ikke bruger proksi 1.0 skal den pågældende proxy konfigureres til at dele Internetforbindelse på 192.168.0.1 port 80
9) Herefter sættes TCP/IP protokollen på netværkskortet på computer B til at køre med IP 192.168.0.2
10) I skal nu sætte Internetforbindelsen på computer B op til at køre med proxy på 192.168.0.1 port 80. Det gøres under Internet Options eller Internet Indstillinger, under et faneblad der hedder Connections eller formodentligvis Forbindelser, herefter klikkes på LAN settings/LAN opsætninger/Netværks opsætninger eller hvad det hedder i jeres version af Internet Explorer. I skulle nu nå frem til noget hvor der står Proxy, og den skal slås til. Herefter skal i konfigurere proxyen til at køre med 192.168.0.1 port 80, muligvis under Advanced/Avanceret.
11) Herefter kan i vælge yderligere at installere IPX/SPX på de netkort der et tilsluttet HUB'en, det er den letteste måde at køre selve netværket på. I kan også køre jeres netværk over TCP/IP, men det er lidt mere kompliceret, her skal i nemlig ind og skrive i filen C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts på både computer A og B.

Når alle skridt er gennemført, så skulle der være en god portions chance for at i nu kan bruge jeres Internet fra begge computere samtidig. Men jeg vil gøre opmærksom på at Proksi ikke er verdens bedste proxy, og den computer der er koblet på proxyen vil have sine begrænsninger. Grunden til at jeg vælger Proksi er at den praktisk taget ikke skal konfigureres, og at den er gratis. Hvis i har mod på det, så findes der også en Proxy der hedder Wingate, og den er god, men svær at sætte op og koster penge.

Proksi 1.0 skulle gerne kunne findes på:
http://download.cnet.com/downloads/0-10101-100-1546996.html?tag=st.dl.10001-103-1.lst-7-10.1546996

Kommentar
Fra : br

Dato : 04-02-02 21:58

Tak! til alle der har brugt tid på at svarer os.

Vores problem er blevet løst. Vi har købt en 4/ports-switch, det virker nu som vi ønskede.

MVH

Berit Rasmussen

Kommentar
Fra : FrederikSchack

Dato : 05-02-02 15:45

Det forstår jeg ikke, man kan ikke logge to computere på en stofanet forbindelse samtidigt? Jeg kører selv med en switch.

Kommentar
Fra : br

Dato : 11-02-02 00:11

FrederikSchack

Du har måske ikke den rigtige switch?
Du skal have en switch: DSL-Cable Modem Internet station m/4-port switch.
Så vil du kunne løse det!

Kommentar
Fra : k_eggert

Dato : 30-12-02 01:36

det er ikke nok med en switch eller hub, du skal bruge en router eller en computer med 2 netkort, hvor det ene går til kabelmodemet ( din gateway) og det andet går til hubén eller switch'en hvis din pcér med de 2 netkort kører xp er det rimelig nemt

Kommentar
Fra : kimxp

Dato : 26-01-03 14:24

hvorfor bruge flere Netkort ind nødvendigt ... Bruger man wWinXp så kan den godt dele din forbindelse hvis man bruger switch .