/ Forside/ Interesser / Helbred / Handicap / Spørgsmål
10  valde. 300
Trappe lifte
Fra : heseda
Vist : 2914 gange
50 point
Dato : 30-09-03 21:26

Jeg er ved at finde ud af, hvad der findes af lifte til at transporterer kørestolsbruger fra en etage til en anden(ikke elevator). Hvad koster sådan noget cirka?

Kommentar
Fra : henras

Dato : 30-09-03 22:03

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men du kan kontakte Aaskov Mini på tlf. 97196200. De bor i skarrild i jylland, men det er nok ikke det store problem. De er eksperter på dette feldt. Ellers kan du kontakte Midtjysk Elektro på tlf. 97 12 66 44 De er også eksperter i Elevatore, handcap løftere og lifte.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 01-10-03 08:41

De er meget dyre..vil tro du starter med en pris på 15.000,kr men hvor skal det bruges, er der ikke mulighed for at søge kommunen...?
Hvis det er tilfældet, så hendvend dig endelig igen, så vil jeg gerne være behjælpelig.
Venligst
Mango

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 02-10-03 23:42

Hej Mango: Jeg er medlem af en loge, hvor vi har 2 kørestolsbruger (ikke mig), der ind i mellem skal op på 1. sal. Du skriver at det starter med en pris på 15.000, kr ?
Jeg tror ikke at kommunen giver tilskud da den skal bruges i en LOGE, og ikke hjemme privat. Det lyder interesant ang. prisen - det er en trappe, der er lige (uden sving).
Kan du evt. komme lidt nærmere ind på det?
Mvh. Heseda

Kommentar
Fra : mango

Dato : 03-10-03 20:06

Ja, men ikke lige nu..men vil gerne undersøge det hvis du har tålmodighed. Men jeg tror det bedste ville være at få et af ovenstående firmaer, til at give et tilbud, evt slå op under Google: trappelifte og forhøre jer der.

Mvh
Mango

Kommentar
Fra : LazyPravda

Dato : 18-01-04 23:45

Hej.
Jeg tror ikke du kan få en ny trappelift til 15.000, men hvad med en brugt?? Jeg ville forsøge med den blå avis www.dba.dk under boligindretning eller helse og sygepleje. Jeg prøver lige:

Trappelift, ny og aldrig mont., fuldautomatisk, plarform 100x80, t.udendørs brug, købt hos Botved Plejeudstyr. halv pris!, kr. 42.000

Ja, det var jo noget dyrere, men måske er i heldige en dag. Ellers kontakt kommunen, det kan være at du kan overtage en trappelift, som de ikke har brug for mere (hvis en borger dør, overtager kommunen jo hjælpemidlerne igen.

Held og lykke LP

Accepteret svar
Fra : hinnerik

Modtaget 50 point
Dato : 17-02-04 00:41

Hej Heseda
Er kørestolsbruger, har selv en trappelift (ligeløbs) monteret for ca. 2 år siden, pris dengang ca. kr. 45.000 via kommunens hjemmepleje

Godkendelse af svar
Fra : heseda

Dato : 17-02-04 15:53

Tak for svaret hinnerik.