/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Piratfisk
Fra : Piratejer
Vist : 503 gange
20 point
Dato : 30-09-03 20:01

Jeg har lige anskaffet mig to piratfisk-unger den ene ca. 6 cm. lang og den anden ca. 8 cm. Jeg har haft dem i snart to uger. Mit problem er at at den største efter lidt over en uge er begyndt at jagte den mindste, og den har spist et par ordentlige bidder af halen på den lille. Holder den op med det igen? Og hvad er årsagen til at den gør det? Hvor tit skal de for ovrig fodre`? Og hvilket fodder er bedst?

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 30-09-03 22:20

Er det ikke noget man forhører sig om inden man anskaffer dem???

Kommentar
Fra : Piratejer

Dato : 01-10-03 20:13

Nej jeg vidste ikke at de ville æde hinanden inden jeg fik dem og desuden var det en gave, så jeg havde ingen forudsætning for at undersøge noget om dem på forhånd---WISEGUY.

Kommentar
Fra : mariah

Dato : 02-10-03 01:10

Hej Piratejer. Grunden til den store jagter den lille, er fordi det er den der vil bestemme. Da det ikke er en helt almindelig fisk du har anskaffet dig,skal du virkelig få fat i en bog. Der kan du lære det meste. Min kæreste havde 6 Store på ca 30-35 cm, dem gav han kød/ lever og til sidst rigtige mus. Det er noget de kan lide, de bliver helt vilde. Men det tager lang tid, før de kan spise dette. Prøv nu med helt små fisk, så de kan øve sig i at blive en farlig rovfisk. Køb også almindelig fiskefoder, de skal have mad min. 3 gange om dagen, men kun små måltider.... held og lykke. Obs...de holder ik op med at jage/lege med hinanden. Nogle af mine åd også hinanden...

Kommentar
Fra : Briz

Dato : 24-11-03 22:34

Udlov flere point, så følger et dyrt svar

Kommentar
Fra : john_boy

Dato : 01-12-03 08:46

jeg kunne godt tænke mig at få oplysninger om piratfisken, fordi jeg har et projekt

Kommentar
Fra : Cirkelinedk

Dato : 13-01-04 08:07

Hej.

Her er der hjælp at finde vedr Piratfisk. Hvor gamle kan sådanne nogle krabater edentlig blive?? ( af ren nysgerrighed..)

http://akva-net.hjem.orangenet.dk/piratfisk+.htm

http://akva-net.hjem.orangenet.dk/piratfisk.htm

http://akva-net.hjem.orangenet.dk/piratavl.htm

Mvh Cirkelinedk