/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvordan gemmer jeg mine e-mail og foretr~
Fra : thorkilss
Vist : 518 gange
50 point
Dato : 30-09-03 14:03

Hvordan gemmer jeg mine e-mail og foretrukne, når jeg vil skifte min harddisk, og gerne have disse på den nye, jeg har XP pro på den gamle og lækker også den på den nye.
Jeg har temmelig mange e-mail, kan jeg evt brænde dem og inlæse dem på den nye harddisk.
Og med foretrukne, er der mulighed for at overføre dem til den nye harddisk?
På forhånd tak

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 30-09-03 14:18

Hejsa

Se her:
http://www.inachis.com/products/

Det er et godt program til at gemme e-mail og foretrukne

Ps.
Den dansk version her: http://www.inachis.com/files/languages/language.zip

mvh
Ishoey

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 30-09-03 14:19

Nu fylder den slags som regel ikke alverden, så jeg vil mene 1 - 2 disketter er nok, men har du delt din HD kan du jo gemme dem på en evt. D partition. Det er nemt senere at importere dem igen. Nu ved jeg ikke om det er Outlook ekspres eller outlook, men i OE hedder mapperne *.dbx (indbakke, udbakke osv.) og adr. kartoteket, med alle dine mail adresser, hedder *.wab bare søg på *.wab osv.
Fortrukne ligge i mappen "fortrukne", det er jo bare links og heller ikke den slags fylder andet end få kb.

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 30-09-03 14:34

Jeg har svært ved at forstå der skal spec. program til den slags, dels kan man importere og ellers kan man -umiddelbart efter formatering simpelthen kopiere (overskrive) de nye tomme mapper med de gemte mapper af samme navn, det enest man skal være opmærksom på er, hvis man har oprettet spec. EKSTRA mapper som i givet fald så først også skal oprettes i den nye Outlook Espres, inden man jo har noget at overskrive, Jeg har foreksempel en "spec. mails" mappe, den oprettes jo ikke af systemet men af MIG! For at gemme betydningsfulde mails, jeg tager sikkerhedskopier af med mellemrum.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-09-03 15:50

I internetexplorer>filer>inporter og eksporter>næste>eksporter foretrukne emner>næste>foretrukne>næste>gennemse>find den mappe/diskette/drev,du vil
ekspotere til>næste>udfør,så gør du det bare omvendt når du vil have disse tilbage og de vil blive opsat som de var før.
I outlook>filer>eksporter/inporter.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-09-03 15:59

Med MBXtract kan du udpakke alle dine mails til en mappe/diskette/disk.finder
selv e-mail mappen,når du så har pakket dem ud så klikker du bare på de forskællige mail's og de åbner sig så i Outlook>

http://chattanooga.net/~scochran/MBXtract.htm

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-09-03 16:09

Finder programmet ikke selv E-mail mappen så ligger den her på dit system drev,vis du selvfølig ikke har ændret standart mappen>
C:\Documents and Settings\---Dit/ejers navn---\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{87666733-A64C-4D24-812D-1513526D632F}\Microsoft\Outlook Express

Manse9933

Kommentar
Fra : nilsen

Dato : 30-09-03 19:41

gd
Denne er lånt av tdc.

Backup af mails i Outlook Express
Skal du geninstallere Windows, eller vil du overføre mails og mailopsætning til en ny computer, kan du benytte denne vejledning til at tage en backup.

Oversigt
Backup af dine data fra Outlook Expres, indeholder følgende trin:

Backup af mails
Backup af adressekartotek
Backup af mailkonto
Lagring af backup-filer på eksternt medie

1) Backup af mails
Start Outlook Express
Vælg Funktioner i menulinjen og vælg punktet Indstillinger
Klik på fanebladet Vedligeholdelse
Tryk på knappen Lagringsmappe
Marker hele stien der er angivet i boksen, og kopier den ved at trykke ctrl+c på tastaturet (Du vil ikke kunne se nogen forandring. Stien bliver bliver blot lagret i computerens hukommelse)
Tryk på Annuller for at lukke de bokse du har åben
Tryk på Windows' startknap og vælg Kør
Tryk ctrl+v på tastaturet for at indsætte den sti du netop har kopieret fra Outlook Express
Tryk Ok
Du får nu en mappe frem med de filer, hvori dine mails er lagret. Her skal du vælge Rediger i menulinjen og her vælge punktet Marker alt
Gå igen til Rediger og vælg nu Kopier. Luk herefter vinduet
Klik med højre musetast på et tomt sted på skrivebordet
Gå til punktet Ny og vælg Mappe
Giv mappen navnet Backup mail
Dobbeltklik på mappen for at åbne den
Vælg Rediger i mappens menulinje og vælg punktet Sæt ind. Du skal nu kunne se en kopi af dine mailfiler i den nye backup-mappe
Luk vinduet

2) Backup af adressekartotek
Vælg rullemenuen Filer i Outlook Express
Gå til Eksporter og vælg Adressekartotek
Marker Tekstfil (semikolonseparerede værdier)
Tryk på Eksporter
Angiv navnet: Adressekartotek
Tryk på Gennemse og find mappen Backup mail som du oprettede før
Tryk på Gem
Tryk Næste
Marker de oplysninger du ønsker at eksportere. Kan du ikke huske hvilke der er angivet i dit adressekartotek, kan du bare markere dem alle
Tryk på Udfør
Tryk på Ok
Tryk Luk

3) Backup af mailkonto
Vælg rullemenuen Funktioner i Outlook Express
Vælg Konti
Klik på fanebladet Post
Marker din mailkonto
Tryk på Eksporter
Find din backup-mappe og tryk på Gem
Har du flere mailkonti, skal proceduren gentages for hver af dem

4) Lagring af backup-filer på eksternt medie
Gem mappen Backup mail på en Cd e.lign, hvor du er sikker på at den ikke kan blive slettet.

Herved har du taget backup af alle dine meddelelser, adresser og mailkonti, så du kan importere dem efter formatering af computeren, eller eventuelt på en helt ny maskine.
Bemærk! Benytter du flere profiler (logins) til Windows eller Outlook Express, skal proceduren gentages for hver af dem.

Dine foretrukne finder du under dokuments and settings
kopier hele mappen - og legg den tilbake igjen på din nye disk.

mvh

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 30-09-03 19:55

gud fri mig vel en forklaring for at oprette en mappe og kopiere det ind der, kun en ekspert ville kunne klare det på den kringlede måde... DOOOH

Kommentar
Fra : aage

Dato : 01-10-03 10:08

jeg har alle foretrukne,hele adressekartoteket,alle mails på hver sin diskette.meget nemt.