/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Netværksproblem i XP
Fra : ksjohansen
Vist : 374 gange
40 point
Dato : 29-09-03 17:45

Jeg har netop installeret XP på begge mine computere. Jeg har tidligere haft netværk på disse med W2000 uden problemer.

Nu viser min stationære computer, at jeg ikke har adgang til arbejdsgruppen, selvom jeg har kørt netværksguiden på begge computere. På begge computere er der delte mapper. Fra den bærbare får jeg at vide, at jeg ikke har adgang til at se oplysningerne på den anden.

Det mystiske er, at jeg godt kan gå på internettet på den bærbare via forbindelsen på den stationære - men altså ikke se filerne. Er der nogen, der kunne give mig et tip til, hvordan jeg får det til at virke?

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 29-09-03 18:40

Brug disketteløsningen fra 1.maskines guide til at installere den anden maskine.

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 29-09-03 18:54

Jeg har med held hakket mine delte mapper/drev fra og til igen på de genstridige maskiner,

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-09-03 19:11

Prøv at logge på som admin.
Emesen.

Accepteret svar
Fra : mrhan

Modtaget 40 point
Dato : 29-09-03 19:41

Hejsa

Jeg er ikke sikker på at dette løser problemet, men det kan sagtens være..... :
Der er i win XP installeret en firewall ..... Prøv at disable den......

Hilsen
mrhan

Kommentar
Fra : ksjohansen

Dato : 01-10-03 12:41

Hej,

Tak for de gode råd.

Det virkede faktisk at slå min Norton Firewall fra - det er bare ikke optimalt, fordi jeg jo så ikke kan køre internet og netværk samtidig. Det kom også bag på mig, fordi XP faktisk havde sat internetadgangen på den stationære op til at dele med en firewall.

Er der nogen, der har et tip til dette?

Kommentar
Fra : ksjohansen

Dato : 01-10-03 12:42

Hej,

Tak for de gode råd.

Det virkede faktisk at slå min Norton Firewall fra - det er bare ikke optimalt, fordi jeg jo så ikke kan køre internet og netværk samtidig. Det kom også bag på mig, fordi XP faktisk havde sat internetadgangen på den stationære op til at dele med en firewall.

Er der nogen, der har et tip til dette?

Godkendelse af svar
Fra : ksjohansen

Dato : 06-10-03 22:29

Tak for svaret mrhan.