/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
sandsynlighedsregning
Fra : she79
Vist : 298 gange
100 point
Dato : 27-09-03 16:31

Hej.

Hvordan skal jeg løse denne opg.? Behøver ikke svaret (vil gerne selv prøve), men vil gerne skubbes igang

* Et bageri har lavet en ny kage, hvis smag er så forskellig fra deres mest solgte kage, at der er en sandsynlighed for, at en tilfældig person kan smage forskel. Hvad er sandsynligheden for at der ud af 50 personer er
1) netop 40 personer, der kan smage forskel
2) højest 35 personer, der smager forskel
3) mindst 38, der kan smage forskel
4) mellem 25 og 35, der kan smage forskel

Opgaven skal løses udfra Poissonfordelingen

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 27-09-03 16:42

Nu ved jer ikke, hvad niveau, du gerne vil sættes i gang på - der er en lille vejledning på poissonudregninger http://www.econ.ku.dk/okonej/teo-stat/PDF/uge11.pdf.

Generelt skal du tænke i

1) P(x=40)
2) P(X<=35)
3) P(X>=28)
4) P(35>=X>=25)

Mvh Erling

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 05-01-04 11:48

Er det procentregning?