/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java Scripts / Spørgsmål
10  konsulent.. 626
Script der viser side afhængig af tid
Fra : findovia
Vist : 569 gange
200 point
Dato : 25-09-03 09:56

Jeg har brug for et script, der viser forskellige sider på forskellige tidspunkter.
D.v.s.:
Inden den 3. oktober 2003, kl. 21.00 skal side_1.html vises.
Mellem den 3. oktober 2003, kl. 21.00 og kl. 24.00 skal side_2.html vises.
Efter den 3.oktober 2003, kl. 24.00 skal side_3.html vises.

Det skal bruges til at vise tidsafhængige varianter af http://www.sollerodjazzklub.dk/timer.html

Jeg vil være taknemmelig for et script, der kan klare dette.

Accepteret svar
Fra : MouseKeeperX

Modtaget 200 point
Dato : 25-09-03 12:01

Læg mærke til at måned er angivet som 9 i constructoren - det er fordi javascript starter med at tælle fra 0 !!

<html>
<title></title>
<body>
<script language="javascript">
<!--
var d = new Date();
if (d <= new Date(2003, 9, 3, 21, 0, 0)) {
   location.href="side_1.html";
}
else if(d <= new Date(2003, 9, 3, 23, 59, 59)) {
   location.href="side_2.html";
}
else
   location.href="side_3.html";
-->
</script>
</body>
</html>

mvh
MouseKeeperX

Kommentar
Fra : MouseKeeperX

Dato : 25-09-03 12:02

Ovenstående kopieres ind i en fil så redirecter brugeren til den korrekte side.

/M

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-09-03 12:03

Hai findovia... ja, jeg kunne desværre ikke komme den 13. 14. Imidlertid skal jeg kikke på dit problem til imorgen. Indtil da skal du lige se hvordan man timer en side.
Her ventes i 6 sekunder på aktuelle side og så hoppes til WWW.NY_SIDE.HTML :

Kode
<meta HTTP-EQUIV="Refresh" Content="6; Url=http://WWW.NY_SIDE.HTML">

Denne meta indsættes i head. Det var ikke det du spurgte om, men som sagt ; jeg skal kikke på det til imorgen middag.

Ha' en go' dag...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-09-03 12:05

Nåda... det ser ud til MouseKeeperX har en løsning. Det var sgu kvikt

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : findovia

Dato : 26-09-03 11:26

Tak for svaret MouseKeeperX. Det ser rigtig fint ud. Jeg har ikke testet det endnu; men det gør jeg snarest og vender tilbage, hvis jeg får problemer.

Kommentar
Fra : MouseKeeperX

Dato : 26-09-03 11:31

Det gør du bare ;)
/M

Kommentar
Fra : findovia

Dato : 26-09-03 11:31

Hej MOLOKYLE,
Tak for din "refresher". Den kendte jeg godt i forvejen og bruger den også flittigt.
Da du jo ikke kom og så mit grafishow blæst op på væggen, kan du gå ind på min hjemmeside www.findovia.dk og finde det på SHOW under GRAFIK i menuen.
Enjoy!
</findovia>