/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
Natfiskeri
Fra : Runeldo
Vist : 2427 gange
50 point
Dato : 24-09-03 15:21

Jeg vil gerne have nogle små fif om hvardan man fisker om natten på bedste vis både med bundsnøre og med blink. Alt kan bruges, da jeg ikke ved særligt meget om dette felt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-09-03 15:36

Ved natfiskeri bruger jeg sorte ophængerfluer og sort/hvide blink, når jeg spinnefisker fra kysten.
I søer bruger jeg ved natfiskeri; Hamlet 20g. flourserende blink, sorte Vibrax spinnere str. 6. eller sort/hvide sildebens mønstredeTasmanien Devil.

Når jeg fisker med bundsnøre er der ingen forskel på dag og nat. Bare klø på med nogle sandorm
Det samme gælder flådfiskeri. Dag eller nat...? lige fedt! Et knæklys på flåddet gør det dog lettere at 'spotte' i mørket.

Vær ikke bleg for at ekperimentere. Mange af kammeraterne sværger til hvide ophængerfluer.
Dét 'skændes' vi meget om

>}}}}(*>

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 24-09-03 18:04

Som "MOLOKYLE" skriver er der jo ingen variation ved bundsnøre/flåd, men det med hvide ophængere afviser jeg absolut. Lyst vand/vejr lyse fluer og omvendt! Fiskene ser "silhuet", ikke mindst ved nat! Naturligvis kan der indgå hvidt, men det vil så udelukkende blive fordi noget med lidt "farvevariation" der bevæger sig altid ses bedst - også af fisk! Men primært er det en flues silhuet det drejer sig om. En god Wobler er heller ikke at foragte.

Accepteret svar
Fra : lillemig

Modtaget 50 point
Dato : 25-09-03 00:45

Nu er du åbenbart ikke fluefisker, men du skulle nu alligevel også prøve med såkaldt bobleflåd, som man lige fylder lidt vand i, en udmærket og effektiv form for fluefiskeri med spindegrej! Så kan du binde ca. 1,5 m nylon i og evt. med 2 fluer på, altså en endeflue + en ophænger og trække "flådet" langsom ind, bare lige så der er lidt bevægelse. Det er absolut også effektivt, har før fået 2 havørredet på een gang.
Men selvfølgelig helt afhængig af hvad du fiskerefter osv. men du nævner jo blink det er jo altså rovfisk! Stor set alle rovfisk - og yderlig en del såkaldte "fredfisk" går efter fluer.

Kommentar
Fra : lusen

Dato : 29-09-03 19:49

prøv bolie`s det er kanont godt om natten specielt efter karper hvis man gider det.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-09-03 10:40

lillemig -> Rart at få medhold i at lyse fluer bruges i lyse timer/vande og mørke om natten og i mørke/dybe vande. Nu kan jeg henvise til din kommentar.

Hvis vandet er grumset gælder det om at få kontrasten op, så dér bruger jeg neon farver, men som sagt; om natten er det silluetten der tæller, ikke farverne.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Runeldo

Dato : 09-10-03 01:06

Tak for svaret lillemig. fik selv lidt fisk med pga. dit råd.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-10-03 10:33

Heeiii... lillemig & Runeldo.

Jamen så vil jeg da også prøve denne metode på næste nattur. Den sidste til Smidstrup Strand var jo ikke så givtig

Med lystfisker hilsen....

</MOLOKYLE>