/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Vacc. af hunde
Fra : vi
Vist : 628 gange
50 point
Dato : 23-09-03 21:54

Er der nogle der kan fortælle mig , hvor jeg finder noget på skrift om hvor tit en hund skal vaccineres i sit liv. Dyrlæger siger et og dansk Kennelklub siget andet

Kommentar
Fra : wipo

Dato : 23-09-03 22:00

hej
jeg har her fundet noget om hunde
http://www.dyrlaegebrevkassen.dk/vaccination_af_hund.htm
håber det kan bruges
m.v.h. wipo

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 24-09-03 08:47

Hej.

Vores hund bliver vaccineret en gang om året - og samtidigt får den lige et all-over sundhedscheck. Vi plejer at få en indkaldelse/påmindelse fra dyre hospitalet når det er ved at være tid. Hvis den kun bliver checket og vaccineret plejer det at koste omkring 550-600 kr.

Med venlig hilsen Ruder 4

Accepteret svar
Fra : pba72

Modtaget 50 point
Dato : 30-09-03 22:21

Jeg kender desværre ikke svaret, men ved at der uenighed ved vacc. af hvalpe. Jeg har har forstået det sådan at problemet med hvornår hvalpe skal vacc. er et paradoks mellem en tidlig vacc. som gør det muligt at komme tidligt til hvalpetrænning og den idelle vacc. rent sundheds mæssigt. Men har du fundet forskellige vejledninger for voksne hunde?????

Peter

Kommentar
Fra : k.j.k

Dato : 07-10-03 12:48

Hunde skal vaccineres når de er 3 mdr - 4 mdr. 12 mdr. og derefter hvert andet år.

Hilsen Karin

Godkendelse af svar
Fra : vi

Dato : 17-03-06 10:45

Tak for svaret pba72.