/ Forside/ Teknologi / Netværk / NetWare / Spørgsmål
10  Klaudi 110
HJÆLP Vil gerne være Sikker
Fra : 120102000973
Vist : 700 gange
2 point
Dato : 30-01-02 11:28

Hvis at jeg har en mail server det går ned og jeg vil have at en anden
maskine modtager mailsene skal jeg så ikke "bare"

Lave en PDS og opsætte min mail server derop og oprette en helst to BDS og
opsætte dem til at Synkroniser ca. hver anden time. sådan at hvis min mail
server går ned overtager den ene BDS og laver sig til en PDS og modtager
alle mailsene og når man får PDS sat op igen så laver BDS om blev om til en
PDS til en BDS også skulle det virke eller hva..

Hilsen Michael Carlson

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-01-02 20:11

Hej

Hvad er det for et mail system, hvad er server operativ systemet og sidst
hvad er en PDS og BDS....?

Mvh.
Palle

"120102000973" <120102000973.news@kandu.dk> wrote in message
news:2NP58.8572$Eu2.941657@news010.worldonline.dk...
> Hvis at jeg har en mail server det går ned og jeg vil have at en anden
> maskine modtager mailsene skal jeg så ikke "bare"
>
> Lave en PDS og opsætte min mail server derop og oprette en helst to BDS
> og
> opsætte dem til at Synkroniser ca. hver anden time. sådan at hvis min
> mail
> server går ned overtager den ene BDS og laver sig til en PDS og modtager
> alle mailsene og når man får PDS sat op igen så laver BDS om blev om til
> en
> PDS til en BDS også skulle det virke eller hva..
>
> Hilsen Michael Carlson
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : 120102000973

Dato : 31-01-02 10:28

Det er 2000 og en PDS = Primary Domain Server BDS = Backup Domain Server

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-01-02 11:17

Lyder som Exchange
Mon ikke han mener PDC BDC ??!!

Men hvis han skifter til Groupwise/NIMS kan jeg da muligvis godt hjælpe

/Kasper

"Palle Kaastrup" <palle@dam-kaastrup.dk> wrote in message
news:3c584535$0$235$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej
>
> Hvad er det for et mail system, hvad er server operativ systemet og sidst
> hvad er en PDS og BDS....?
>
> Mvh.
> Palle
>
> "120102000973" <120102000973.news@kandu.dk> wrote in message
> news:2NP58.8572$Eu2.941657@news010.worldonline.dk...
> > Hvis at jeg har en mail server det går ned og jeg vil have at en anden
> > maskine modtager mailsene skal jeg så ikke "bare"
> >
> > Lave en PDS og opsætte min mail server derop og oprette en helst to BDS
> > og
> > opsætte dem til at Synkroniser ca. hver anden time. sådan at hvis min
> > mail
> > server går ned overtager den ene BDS og laver sig til en PDS og modtager
> > alle mailsene og når man får PDS sat op igen så laver BDS om blev om til
> > en
> > PDS til en BDS også skulle det virke eller hva..
> >
> > Hilsen Michael Carlson
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
> >
>

Kommentar
Fra : 120102000973

Dato : 31-01-02 13:30

PDC og BDC jo jeg undskylder mange gange det ligger jo i baghoved man tænker ikke så meget også det...

Accepteret svar
Fra : palle.kaastrup

Modtaget 2 point
Dato : 06-02-02 16:24

Hej Michael

Hvis der er Internet post vi snakker om (altså SMTP), så synes jeg, at du skal få din DNS udbyder (det firma som administrere Jeres domæne navn) til at oprette en MX (mailexchange) record mere, men med en lavere prioritet (=højere værdi) som peger på en mail relay server.

Dette betyder, at denne relay server (kunne f.eks. være relay.inet.tele.dk) modtager mail for Jeres domæne, hvis Jeres primære (SMTP) mail server ikke svarer. Hvis Jeres primære mail server så kommer i luften i løbet af en dag eller to, vil alle mails automatisk blive afleveret til Jeres primære mail server. RESULTAT: Du har ikke mistet noget post....det er vel det det hele drejer sig om.

Hvis dette ikke er svar på dit spørgsmål, synes jeg du skal prøve at stille spørgsmålet i en anden gruppe....altså ikke under Netware...!

Mvh.
Palle

Kommentar
Fra : 120102000973

Dato : 06-02-02 17:21

Jeg vil gerne sige mange tak Palle og det var lige det Svar jeg gerne ville have..

Hilsen Michael