/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
ring via nettet
Fra : delip
Vist : 325 gange
50 point
Dato : 20-09-03 10:41

hejza drenge og piger håber i ka hjælpe mig !!!

hvilken hjemmeside kan man ringe gratis via nettet henne til udlandet fx canada eller andre lande det ska være 100% gratis

hilsen Delip

ps det r guld være hvis i ka hjælpe mig!!!!!!!

Kommentar
Fra : Interkriller

Dato : 20-09-03 10:51

Tror ikke det findes, men du kan bruge f.eks skype.com til at ringe med. det er fra computer til computer, i skal begge have programmet installeret, men så er lydkval. også i top.

Skype vil inden længe udvikle deres program så det bliver muligt, at ringe direkte til en tlf, men det kommer dog til, ifølge dem, at koste 20 øre i min.

Kristian

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-09-03 10:52

Det er http://www.skype.com/

Men læs lige disse tip først

http://www.andu.dk/tip/5155 og http://www.kandu.dk/tip/5154

mvh ans

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 20-09-03 11:19

Hej Delip

hvis det er her og nu, du skal ringe er du nød til at bruge Instant Messenger programmer, som MSN Messenger, ICQ, Yahoo Messnger og AOL Messenger.

http://messenger.msn.com/
www.icq.com
http://messenger.yahoo.com/
http://www.aim.com/

Du kan sagtens bruge stemmesamtalen i disse programmer, hvis den du skal snakke med, også har samme program installeret. Men hvis du skal have fat i en fastnet-telefon skal du tegne et abonnement hos en af de service providere der er tilknyttet programmerne (det samme vil du skulle når man kan bruge Skype til fasnet).

så der er ikke noget revolutionerende ved Skype. Forskellen er at, der er bedre lyd når man bruger stemmesamtale i Skype, og så fungere den ved at koble sig på nettet ved peer 2 peer, i stedet for, som de andre Instant Messenger, som logger sig ind på en central server.

god fornøjelse

MVH CiberAmigo

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 20-09-03 13:09

Tirsdag morgen er en medarbejder mødt senere, fordi han har været til læge og fået vaccinationer til en forretningsrejse. Han havde set nyhederne om morgenen og var helt vild fordi man kunne ringe gratis fra en computer. Vi tog et kig på programmet, og stor var hans skuffelse da jeg viste ham at det var fra computer til computer, og ikke til fastnet-telefon

Om eftermiddagen ser jeg i et forum på Internettet at en bruger ikke kan finde det sted hvor telefonnummeret skal indtastes, og i 21-nyhederne præsenteres programmet igen som en verdensnyhed. På Internettet udtaler Anders Hjorth Jensen fra Forbrugerrådet at udviklingen vil sænke priserne på at tale i telefon.

Jeg ved ikke hvem der prøver på at snyde hvem, men programmer af den type har været fremme i adskillige år, med bl.a. ICQ og Messenger som i øvrigt er forudinstalleret på bl.a. Windows XP og tilmed har yderligere funktioner.

Intet telefonselskab vil begynde at ryste i bukserne over dette nye program, og Anders Hjorth Jensen fra Forbrugerrådet har tydeligvis ikke benyttet programmet, eller forudgående kendskab til lign. programmer.

Programmet skal være installeret på begge computere, man skal have en mikrofon, man finder ikke et nummer via en telefonbog, men ved at tilmelde den man ønsker at tale med via e-mail, som så igen først skal tillade opkald osv. osv.

Slutteligt skal det nævnes at programmet ser ud til at have en fremtid på baggrund af brugervenligheden, samt det faktum at den bruger en teknologi som gør at den virker bedre end traditionelle p2p-programmer bag en firewall, men en kæmpe nyhed er det ikke.

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 20-09-03 13:21

Enig med Uff29.

Når man snakker via nettet, er det jo heller ikke gratis, da man først skal købe en PC'er, og derefter have en internetforbindelse.

Nu har jeg bredbånd, som jeg betaler for, og så jeg benytter selvfølgelig chancen til at tale "gratis" over nettet, da noget af min familie bor i udlandet. Men, Men de har samme programmer som mig, istalleret, så der er ikke sket nogen revolution, for os, bare det at vi bruger et andet medie end telefonen til at tale sammen.

Derfor: vil stemmesamtaler over netttet kun være et suplement til eksisterende telefoni, ikke en erstattelse.

MVH CiberAmigo

Kommentar
Fra : Charlotte_1989

Dato : 10-10-03 17:13

Jeg bruger selv Skype