/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Opel kadett
Fra : snartnielsen
Vist : 879 gange
20 point
Dato : 19-09-03 17:36

Mon nogen har en ide om hvad jeg snart skal gøre med min opel kadett E 1,6i 1990.
Den bruger olie og vand og lampen til motorblokken lyser.. Har skiftet kabler, men uden held.. Hvad skal jeg snart gøre? Dens kørsel er meget hoppende.
M.v.h. snartnielsen

Kommentar
Fra : KajKagearm

Dato : 19-09-03 17:47

Skift toppakningen!

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 20-09-03 00:04

Hvordan ser en lampe til motorblokken ud? har selv en opel.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 22-09-03 15:27

En ca pris på at få skiftet toppakningen på et opel værksted.

Kommentar
Fra : KajKagearm

Dato : 22-09-03 21:32

Du skal ikke gå ind til de landevejsrøvere hos Opel - de kører fastprissystem, hvilket betyder at du er af med kr. 5000, - for 1 times lærlingearbejde. Find et lille værksted, uautoriseret, ude på landet. Jeg har selv fundet en Shell mekaniker ude i en lille landsby. Han henter og bringer uden beregning og timeprisen er 300,- + moms. Kvaliteten er i top.

Det er lidt bekymrende at din "motor"-lampe lyser. Når det er en "i"'er, betyder det vel at den har katalysator og dermed en motorstyring. Lampen betyder at styringen har opgivet ævred og kører på nødprogrammet... og den koster skjorten!

Held og lykke.

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 30-09-03 09:15

Skynd dig på værksted, det er toppakningen, der er sprunget. Er baggårds/perlegrusmekanikeren vaks på fingrene, kan den skiftes på en søndag formiddag, inden præsten er færdig med prædikenen, men kræver en momentnøgle, pakningssæt og nye strækbolte + top til samme, de er lidt specielle. På et værksted: Max 3 timer + dele: Max 1500,-

Motorlampen er sansynligvis den til CO2-sonden på udstødningen, men hvis det andet rettes, og der stadig meldes fejl, er den nem at skifte. Kræver en tændrørsnøgle, en loddekolbe og en halv time, fra når kolben er varm. Råd: køb en original/mærkevare, fx BOSCH, de andre brænder for hurtigt ud. Prisfoskellen er minimal, ca 200,-

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 01-10-03 20:11

Husk lige på at topstykket sikkert også lige skal afrettes

Kommentar
Fra : Nimbus38

Dato : 04-11-03 17:21

Det er helt sikkert toppakningen.
Motorlampen ?