/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
staveøvelser
Fra : grausen
Vist : 11790 gange
100 point
Dato : 18-09-03 17:30

Hejsa
Jeg synes min datter på 11 år staver meget dårligt. Skulle der være nogle herinde der kender til nogel gode staveøvelser eller evt. spil man kan downloade fra nettet, hvori der indgår stavetræning hører jeg gerne fra jer
m v h

Accepteret svar
Fra : erling_l

Modtaget 110 point
Dato : 18-09-03 18:12
Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 18-09-03 18:21

Hej Grausen

Der er et system der hedder "10 finger-systemet", dee er ret godt. Det foregår på pc og er på forskellige niveauer. Udover at man lærer, at stave så bliver man også ret god til blindskrift på computeren

Jeg har hørt noget om, at det er tilgængeligt på nettet men jeg ved ikke lige hvor...ellers koster det 600-800 kr.

Du kan også selv lave et "huskespil" af evt. karton... istedet for billeder skriver du ord på, som så skal læses højt når kortet vendes

// Toupie

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 18-09-03 18:39

Grausen

Jeg har lige søgt lidt på nettet men fandt desværre ikke 10 fingre systemet......og jeg ved ikke hvormeget det liiiiige hjælper dig, at jeg har den men måske vi kan finde ud af noget....

// Toupie

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 18-09-03 21:49

Hej Toupie.
Kender du et sted man kan læse mere om det?
Det må være godt til den pris...........................

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 18-09-03 22:31
Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 18-09-03 23:45

Hej Grausen

Desværre ikke men jeg skriver lige lidt fra forordet - hvis du vil vide mere, fortæller jeg gerne men jeg så lige, at der er lagt et "tip" ind om systemet.... ved ikke om det kan hjælpe dig mere ved at maile til "Zero"

........10Finger 2.0 er et IT-baseret undervisningssystem til læsning, skriftlig fremstilling - og metoden er blindskrift.
Det anvender en helt ny metodik med tilhørende fagligt indhold, som giver børn en hurtig og tryg indgang til læsningens og skrivningens verden......

// Toupie

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 07-11-03 01:57

Hej grausen

Hvordan går det med datterens læsning??

Har du kunne bruge nogle af vores forslag??

// Toupie

Godkendelse af svar
Fra : grausen

Dato : 07-11-03 11:06

Tak for svaret erling_l.