/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Søgemaskinen Google
Fra : Monsen1234
Vist : 319 gange
100 point
Dato : 18-09-03 16:32

Det er måske ikke det rigtige sted at stille dette spørgsmål, men er der nogen der kan sige mig hvordan det kan være at hvis man søger på sin egen hjemmeside på Google har den også fundet flere af siderne, men jeg forstår ikke at sider der ikke er lavet om på længe og har været i google lang tid, lige pludselig ikke længere er at finde, altså er slettet, det er 3-4 sider som jeg har haft mange besøg på.
Jeg har andre sider som ikke findes mere, de står til gengæld i Google selv om de blev slettet i maj, altså døde link.
Jeg kommer også ud for at en side ikke er at finde på et tidspunkt for så at være der et par timer senere igen, og måske igen senere er den væk igen.
Er der en forklaring på alt dette ?

MVH: Monsen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-09-03 16:45

Jeg vil mene at du skal rette henvendelse til Google, for at få svar på dit spørgsmål.

mvh ans

Accepteret svar
Fra : erling_l

Modtaget 110 point
Dato : 18-09-03 16:47

Hej Monsen

I henhold til Google selv, kører de "jævnligt" opdatering mht. døde links : http://www.google.com/intl/da/add_url.html

Spørgsmålet er dog, hvor til "jævnligt" er. Det er jo typisk en omkostning at lave en sådan kørsel, så man gør det vel så sjældent, som det er muligt - uden kvalitetsmæssigt at falde igennem. Om det så er det, der er ved at ske, ved jeg ikke (altså at man har trukket kørslen for langt). Personligt synes jeg egentlig ikke, at jeg har fundet så mange døde links, men hvis du har det, må de jo være der.

Mvh Erling

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 18-09-03 17:10

Det jeg er mest ked af er at nogle af mine bedst besøgte sider lige pludselig ikke kan findes på Google mere, en side der forsvandt for et par mdr. siden er så til gengæld pludselig kommet igen selv om jeg ikke har lavet noget om på den.

Kommentar
Fra : DeeOne

Dato : 18-09-03 17:45

Hvad er det for nogen sider......

Kommentar
Fra : cad_service_aalborg

Dato : 03-10-03 15:09

Måske har jeg svaret?
Jeg har hørt at man kan blackliste andres sider hvis de ikke svarer til beskrivelsen mere.
Man kan altså melde sider der ikke lever op til googles krav til google og så kan google fjerne linksene.

MVH CAD Service Aalborg

Godkendelse af svar
Fra : Monsen1234

Dato : 16-09-04 19:02

Tak for svaret erling_l.