/ Forside/ Interesser / Fritid / Rollespil / Spørgsmål
10  nullerbul.. 100
Hjælp mig med mit stykke
Fra : gangster50
Vist : 730 gange
90 point
Dato : 17-09-03 17:44

jeg har skrevet dette stykke.. (mit første) og jeg vil gerne have en bedømmelse af det. Men somsagt det er mit første:

Citat
Berlin, Tyskland, 1989.

Chefen:
En lejemorder har fået til opgave at myrde en meget højtstående general, i skal nu finde ham og arrestere ham, hvis det bliver nødvendigt, så skyd ham. Ingen ved hvordan han ser ud, det eneste vi ved er at han er mellem 20 og 25 år, har blåt hår og at han startede sin karriere da han var 14. De sidste oplysninger er; vi ved at han har en ven på WohnStrasse 24. Mere ved vi ikke.

WohnStrasse 24:
Vennen sidder og ryger pot, men ved ikke hvor ,,han” er, kun at ,,han” plejer at gå på ,,Die Disko”

Diskoteket:
Bartenderen: ved ingenting
Damen: (Helga) der sidder i baren hører deres spørgsmål og fortæller at hun ved at ,,han” skal mødes med en ,,kunde” på en restaurant i centrum af Berlin. Intet navn på restaurant.

Restauranten:
Der er 10 borde, 6 optaget, 0 med blåt hår, 3 mellem 20 og 25 år, 2 tjenere, 1 der sidder over i hjørnet og kigger nervøst rundt.

HVIS personerne har polititøj på, trækker han sin pistol og begynder at skyde.

Våbenbrug: 2, pistol skade 3-5

Manden:
Siger intet, hvis Personerne spørger ham.
Hvis de kan få lokket det ud af ham; han skal mødes med en der bliver kendt under navnet ,,Hitman” (det er lejemorderen) ellers siger han ikke mere. Der er intet som der kan føre dem videre.

Chefen Ringer:
Der er set en mand med blåt hår, på ,,Die Disko”.

Bartenderen:
Ved kun at ,,han” har været der, men intet ellers.
En af personerne (den der ikke ,,siger” så meget) ser noget blåt hår mellem, folkemængden.

Lejemorderen:
Får øje på Personen der kigger og ser alle de andre Personer, han løber (når at løbe fra dem), han taber et, kort hvorpå der står; Motel Hüddenheim, Zimmer; 1 Nacht = 25 Euro.

Motellet:
Bestyrerinden giver navnet på manden med det blå hår: Hans Grüber, GraubtStrassen 50.

,,Hans” Værelse:
Rummet ser fint ud, som om der ikke har boet nogen der, en af dem finder et Patronhylster, skudt af for nyligt.

GraubtStrassen 50:
I huset er der en indvandrer familie på 9 personer, 2 voksne og 7 børn. Ingen kender til noget.

5 min. Senere:
Personerne er på ,,hans” værelse, pludselig går døren op og ind kommer ,,Hitman” (lejemorderen) han begynder at løbe og til sin bil for at finde sin Maskinpistol frem, han begynder at skyde.

Våbenbrug: 5, Maskinpistol Skade 8-9
,,Han” har skudsikker vest på. Vesten tager 75% af skaden
,,Han's” Healt:
oooooooooo   Når de får ham skudt, skal de tage tilbage på
oooooooooo   Stationen og få en Medalje. SLUT!

Kommentar
Fra : lillia

Dato : 20-09-03 06:18

Hej hej

Jeg spiller selv rollespil, meen det er vist ikke helt det samme som jer, men hvilken form for rollespil er dette??
Jeg har læst dit stykke og det ser jo også ud til at være i den morderne tid..Men erlig talt det kunne du nok godt gøre lidt mere spændene, nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan i spiller, men er det mening at det skal være uhyggeligt, burde du lægge lidt mere i det, så folk virkelig for en fornemmelse af at de står lige midt i hele svineriet, men ellers lyder det oki..!!
Men det som du også kunne gøre var at finde noget musik som ville kunne passe til det i nu skulle spille, det giver en virklig god effekt..!

men pøj pøj med spillet.
Lillia

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 20-09-03 15:50

>men er det mening at det skal være uhyggeligt, burde du lægge lidt mere i det

hvad mener du med det?

Kommentar
Fra : lillia

Dato : 21-09-03 07:21

1:hvilken form for rollespil er det i spiller??
(D&D, call of cthullu...osv...besvar venligst dette)

sådan som jeg læser det, så virker det som om at det skulle virke en lille smule uhyggeligt, for at få den rigtig stemning, eller er det mig som har misforstået det??
Det er som om der mangler en smule mere handling, men nu er vi så også vændet til at spille et spil med mange detaljer og meget handlig og vigtigst af alt "ROLLESPILLET" mellem de forskelliger personer...!!

men svare du på det spørgsmål jeg har stillet øverst kan vi hjælpe dig med nogle tips og gode ider til hvordan du kan gøre det meget bedrer..

Accepteret svar
Fra : samcider

Modtaget 90 point
Dato : 13-01-04 16:05

det godt nok!!!

Godkendelse af svar
Fra : gangster50

Dato : 29-08-04 17:43

Tak for svaret samcider.