/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
skåne/flexjob
Fra : snusi
Vist : 6782 gange
150 point
Dato : 16-09-03 15:31

Hej.
Måske er mit spørgsmål i den forkerte gruppe, men jeg prøver alligevel

En person arbejder i flexjob 20 timer pr. uge. Hvis han f.eks skal være med til personalemøde, som er udenfor hans arbejdestid, kan han ikke afspadsere, da han ikke arbejder 37 timer.

En anden person er i skånejob, og arbejder også 20 timer pr. uge, hvis han f.eks er med til personalemøde eller noget andet som er udenfor de 20 timer, kan han afspadsere. Er det rigtigt?

Mvh
Snusi

Kommentar
Fra : blyb

Dato : 16-09-03 16:06

Mit bud er, at personen der arbejder i flexjob også har en "frigørelsesattest".
Har man sådan en, kan der ikke afspadseres.

Hilsen Blyb

Kommentar
Fra : hedefelt

Dato : 16-09-03 16:11

Det kommer helt an på hvad der står i fleksjobaftalen!

Normalt bliver man ansat på lige vilkår som de øvrige ansatte, det eneste der er forskel er at arbejdsgiveren får et eller andet tilskud, alt efter hvor hvad medarbejderen kan klare. Oftest er det nedsat tid men fuld løn. Alternativt er det fuld tid og fuld løn, men tilskuddet gives pga. af nedsat arbejdshastighed/effektivitet!

Nu er personale jo et vidt begreb - så må man jo flytte rundt på sin arbejdstid, eller man må være der den halve time ekstra?? - men det er som sagt alt efter hvad der står i kontrakten

Men prøv denne pjece - den er god til at forklare det meste:
http://www.dch.dk/publ/fleksjob/index.html

Michael

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 16-09-03 16:24

> blyb

Hvad med at vide lidt om hvad du svarer på??

Man får s.. da IKKE frigørelsesattest til et flexjob, det er jo ikke et deltidsjob der er tale om!!!!!!!!!

Du kunne sikkert have gavn af at læse lidt om flexjob i det link hedefelt henviser til

Kommentar
Fra : blyb

Dato : 16-09-03 20:06

Bantam
Pas nu lidt på blodtrykket okay!!!!
Og ja, måske jeg kan have gavn af Hedefeldt's link?, men så har jeg jo også lært noget, hvad der vel også er plads til i dette forum (eller hvá)

Jeg bemærkede i dit indlæg, at du nærmest udtrykker man ikke har tilladelse til at forsøge at svare på et spørgsmål herinde, med mindre man med sikkerhed ved at svaret er korrekt. Du selv var da egentlig heller ikke til stor hjælp i dit svar.

Hilsen Blyb

Kommentar
Fra : hedefelt

Dato : 16-09-03 22:06

Lad os nu være med at blive sure allesammen - det er fuldt tilladt at svare forkert!

Og som ordsproget siger "den som tror han er færdiguddannet - er ikke uddannet - men FÆRDIG"

Men nu tilbage til denne træd - snusi har du fået svar - ellers må du gerne uddybe!

Michael

Accepteret svar
Fra : azazazAZAZ999

Modtaget 150 point
Dato : 16-09-03 22:49

Hej snusi:
En flexjobber, er i princippet ansat på fuld tid. Der kan mangle, som i dit eksempel 17 timer, der kompenseres med et løntilskud. Så der oppebæres noget der ligner en fuld løn. Derfor er du i princippet til rådighed for arbejdspladsen i de resterende 17 timer, som du får løn for(tilskud). Derfor ingen afspadsering.
En skånejobber, er en pensionist, som har et job ved siden af pensionen, dette er aftalt med eks. 20 timer om ugen.
Der er ingen betaling for manglende tid o.s.v. Derfor er et personalemøde, tid, som ligger ud over de aftalte 20 timer, derfor skal/kan de afspadseres. Flexjobbere modtager løn, mens Skånejobbere oftest kun modtager et symbolsk timebeløb og kan, hvis indtægten bliver for stor, resikere modregning i pensionen, er det fordelagtigt at kunne afspadsere ekstra tid. En mulighed flexjobbere først har efter 37 timer i en uge.
Hilsen Az... (Revalideringskonsulent Reva Fyn)

Kommentar
Fra : azazazAZAZ999

Dato : 16-09-03 22:50

Hej snusi:
En flexjobber, er i princippet ansat på fuld tid. Der kan mangle, som i dit eksempel 17 timer, der kompenseres med et løntilskud. Så der oppebæres noget der ligner en fuld løn. Derfor er du i princippet til rådighed for arbejdspladsen i de resterende 17 timer, som du får løn for(tilskud). Derfor ingen afspadsering.
En skånejobber, er en pensionist, som har et job ved siden af pensionen, dette er aftalt med eks. 20 timer om ugen.
Der er ingen betaling for manglende tid o.s.v. Derfor er et personalemøde, tid, som ligger ud over de aftalte 20 timer, derfor skal/kan de afspadseres. Flexjobbere modtager løn, mens Skånejobbere oftest kun modtager et symbolsk timebeløb og kan, hvis indtægten bliver for stor, resikere modregning i pensionen, er det fordelagtigt at kunne afspadsere ekstra tid. En mulighed flexjobbere først har efter 37 timer i en uge.
Hilsen Az... (Revalideringskonsulent Reva Fyn)

Kommentar
Fra : azazazAZAZ999

Dato : 16-09-03 22:51

Hej snusi:
En flexjobber, er i princippet ansat på fuld tid. Der kan mangle, som i dit eksempel 17 timer, der kompenseres med et løntilskud. Så der oppebæres noget der ligner en fuld løn. Derfor er du i princippet til rådighed for arbejdspladsen i de resterende 17 timer, som du får løn for(tilskud). Derfor ingen afspadsering.
En skånejobber, er en pensionist, som har et job ved siden af pensionen, dette er aftalt med eks. 20 timer om ugen.
Der er ingen betaling for manglende tid o.s.v. Derfor er et personalemøde, tid, som ligger ud over de aftalte 20 timer, derfor skal/kan de afspadseres. Flexjobbere modtager løn, mens Skånejobbere oftest kun modtager et symbolsk timebeløb og kan, hvis indtægten bliver for stor, resikere modregning i pensionen, er det fordelagtigt at kunne afspadsere ekstra tid. En mulighed flexjobbere først har efter 37 timer i en uge.
Hilsen Az... (Revalideringskonsulent Reva Fyn)

Kommentar
Fra : azazazAZAZ999

Dato : 16-09-03 22:51

Hej snusi:
En flexjobber, er i princippet ansat på fuld tid. Der kan mangle, som i dit eksempel 17 timer, der kompenseres med et løntilskud. Så der oppebæres noget der ligner en fuld løn. Derfor er du i princippet til rådighed for arbejdspladsen i de resterende 17 timer, som du får løn for(tilskud). Derfor ingen afspadsering.
En skånejobber, er en pensionist, som har et job ved siden af pensionen, dette er aftalt med eks. 20 timer om ugen.
Der er ingen betaling for manglende tid o.s.v. Derfor er et personalemøde, tid, som ligger ud over de aftalte 20 timer, derfor skal/kan de afspadseres. Flexjobbere modtager løn, mens Skånejobbere oftest kun modtager et symbolsk timebeløb og kan, hvis indtægten bliver for stor, resikere modregning i pensionen, er det fordelagtigt at kunne afspadsere ekstra tid. En mulighed flexjobbere først har efter 37 timer i en uge.
Hilsen Az... (Revalideringskonsulent Reva Fyn)

Kommentar
Fra : azazazAZAZ999

Dato : 16-09-03 22:51

Hej snusi:
En flexjobber, er i princippet ansat på fuld tid. Der kan mangle, som i dit eksempel 17 timer, der kompenseres med et løntilskud. Så der oppebæres noget der ligner en fuld løn. Derfor er du i princippet til rådighed for arbejdspladsen i de resterende 17 timer, som du får løn for(tilskud). Derfor ingen afspadsering.
En skånejobber, er en pensionist, som har et job ved siden af pensionen, dette er aftalt med eks. 20 timer om ugen.
Der er ingen betaling for manglende tid o.s.v. Derfor er et personalemøde, tid, som ligger ud over de aftalte 20 timer, derfor skal/kan de afspadseres. Flexjobbere modtager løn, mens Skånejobbere oftest kun modtager et symbolsk timebeløb og kan, hvis indtægten bliver for stor, resikere modregning i pensionen, er det fordelagtigt at kunne afspadsere ekstra tid. En mulighed flexjobbere først har efter 37 timer i en uge.
Hilsen Az... (Revalideringskonsulent Reva Fyn)

Kommentar
Fra : azazazAZAZ999

Dato : 16-09-03 22:52

Hej snusi:
En flexjobber, er i princippet ansat på fuld tid. Der kan mangle, som i dit eksempel 17 timer, der kompenseres med et løntilskud. Så der oppebæres noget der ligner en fuld løn. Derfor er du i princippet til rådighed for arbejdspladsen i de resterende 17 timer, som du får løn for(tilskud). Derfor ingen afspadsering.
En skånejobber, er en pensionist, som har et job ved siden af pensionen, dette er aftalt med eks. 20 timer om ugen.
Der er ingen betaling for manglende tid o.s.v. Derfor er et personalemøde, tid, som ligger ud over de aftalte 20 timer, derfor skal/kan de afspadseres. Flexjobbere modtager løn, mens Skånejobbere oftest kun modtager et symbolsk timebeløb og kan, hvis indtægten bliver for stor, resikere modregning i pensionen, er det fordelagtigt at kunne afspadsere ekstra tid. En mulighed flexjobbere først har efter 37 timer i en uge.
Hilsen Az... (Revalideringskonsulent Reva Fyn)

Kommentar
Fra : azazazAZAZ999

Dato : 16-09-03 22:53

Hej snusi:
En flexjobber, er i princippet ansat på fuld tid. Der kan mangle, som i dit eksempel 17 timer, der kompenseres med et løntilskud. Så der oppebæres noget der ligner en fuld løn. Derfor er du i princippet til rådighed for arbejdspladsen i de resterende 17 timer, som du får løn for(tilskud). Derfor ingen afspadsering.
En skånejobber, er en pensionist, som har et job ved siden af pensionen, dette er aftalt med eks. 20 timer om ugen.
Der er ingen betaling for manglende tid o.s.v. Derfor er et personalemøde, tid, som ligger ud over de aftalte 20 timer, derfor skal/kan de afspadseres. Flexjobbere modtager løn, mens Skånejobbere oftest kun modtager et symbolsk timebeløb og kan, hvis indtægten bliver for stor, resikere modregning i pensionen, er det fordelagtigt at kunne afspadsere ekstra tid. En mulighed flexjobbere først har efter 37 timer i en uge.
Hilsen Az... (Revalideringskonsulent Reva Fyn)

Kommentar
Fra : azazazAZAZ999

Dato : 16-09-03 22:57

Undskyld de mange indlæg, jeg havde knas med forbindelsen til nettet
Hilsen Az..

Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 17-09-03 13:12

Tak for svaret azazazAZAZ999.

Så fik vi det på plads, mange tak

Og til I andre, lad nu være med at rive hovederne af hinanden. Det er jo ikke meningen med kandu. Vi prøver jo alle at hjælpe så godt vi kan .

Undskyld jeg først svarer nu, men jeg har ikke kunnet komme ind på siden.

Mvh
Snusi

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 03-11-03 17:33

Hej azazazAZAZ999.

Vil lige høre om du ved noget om dette også?

Hvis man har fleksjob 20 timer ugentligt man-fred. 9-13, og man i en presset situation (sygdom) bliver spurgt om man kan arbejde 2 timer mere en dag, og man helbredsmæssigt godt syntes man kan gøre dette en gang imellem.

Er man så berettiget til overarbejdsbetaling eller er det også noget man bare skal "gratis" fordi man får løn for 37 timer.

Hvis man IKKE får noget er man da ikke meget motiveret for at sige ja til overarb.

Håber du ser dette og gider svare, takker på forhånd

Kommentar
Fra : kurtmoeller

Dato : 08-03-11 12:52

Det er simpelt nok: Du får ikke overarbejdsbetaling, og du arbejder heller ikke "gratis", men kan naturligvis godt tage de 2 timer ekstra. Og så holder du jo bare 2 timer fri på et tidspunkt, hvor du har brug for det. Naturligvis efter aftale med arbejdspladsen!
Mvh