/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Parabol- gi´et godt råd!
Fra : mormoster
Vist : 270 gange
20 point
Dato : 16-09-03 08:39

Hejsa
Jeg skal have udskiftet min analoge parabol og har ikke meget forstand på det.... endnu.
Kan nogen fortælle mig, om jeg kan genbruge skærmen, og sådan lidt facts om digitale paraboler og recievere.
På forhånd tak
Mormoster

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 30 point
Dato : 16-09-03 09:17

Et par gode råd.

Kablet skal du ikke forvente kan anvendes. De ældes ligesom alt mulig andet der hænger udendørs. Jeg forsøgte med mit, men måtte efterfølgende skifte for at få det optimalt.

Tallerkenen kan du bruge, men hovedet antagelig ikke. Det er ikke selve tallerkenen der koster, så skift den. Lad være med at vælge for lille. Det kan give drop-outs i skyet vejr.

Recieveren skal skiftes.

Viasat/Canal digital: Jeg har valgt canal digital, familie pakke. I det tilbud jeg fik, fik man selve parabolen, lejede recieveren og selvfølgelig kortet. Alt fungerer de-luxe, og servicen fra canal digital er perfekt. Jeg havde et lille problem med en reciever der tabte hukommelsen og fik en ny tilsendt, incl frankeret returemballage og hele balladen.
Viasat har jeg pt stadig på analog (de kan godt dele tallerken og hovede) men ser det stort set aldrig. Viasats handelsmetoder bryder jeg mig bestemt ikke om.

Godkendelse af svar
Fra : mormoster

Dato : 16-09-03 09:23

Tak for svaret 3773.
Mange tak skal du have. Dejligt at man sådan ikke behøver at gøre alle erfaringerne selv. Hurra for vidensdeling.
Venlig hilsen
Mormoster

Kommentar
Fra : 2603ph

Dato : 16-09-03 09:24

Hej mormoster

Det kan du godt, men elektronikken bestående af hoveder og skillefiltre skal udskiftes.
Jeg fik skiftet ud for for kort tid siden, hvor begge paraboler blev siddende, men
indmaden skulle skiftes ud.
Den gamle reciever kan smides væk, da de stationer, der sender analogt, også sender
digitale signaler.
Med de nye digitale teknik får du et langt bedre billede og adgang til flere kanaler -
også de gratis.
Desværre er også priserne på abonnementer større end for de analoge signaler, Viasat
har sendt besked ud om prisforhøjelse. Canaldigital reklamerer med gratis
abonnement, men til gengæld er den faste afgift meget stor.

Mvh
2603ph

Kommentar
Fra : mormoster

Dato : 16-09-03 09:27

Nu er jeg lidt "grøn" hvad angår dette med spørgsmål og indlæg. Men er det sådan, at andre har mulighed for at komme med flere gode ider, vil jeg da være glad.
Mormoster