/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Samle et kabel med stikdåase
Fra : iballan1
Vist : 421 gange
200 point
Dato : 15-09-03 11:30

Jeg skal have samlet et kabel hvorpå der er en stikdåse i den ene ende og et alm rj45 stik i den anden. Stikdåsen er samlet som vist på billedet:

www.morten-s.dk/netvaerk.gif

I kan bare rette i billedet.

På forhånd tak!

Med Venlig hilsen

Morten Søndergaard

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 15-09-03 12:07

Og hvad var det lige spørgsmålet var igen?

Hvordan ledningerne skal være i stikket?

mvh. Per

Accepteret svar
Fra : Per.Frederiksen

Modtaget 210 point
Dato : 15-09-03 12:22

Vend stikket, så du ser ovenfra og ned i stikket, samt kobber delene er væk fra kroppen,
så skal farverne være,
fra venstre:

orange/hvid
orange
grøn/hvid
blå
blå/hvid
grøn
brun/hvid
brun

Så kommer de til at være som et "lige" kabel.

Til orientering:
Som det ses, så er der et par, på de to midterste ben, og et par uden om de midterste ben, samt et par yderst til højre og yderst til venstre i stikket.

mvh. Per

Kommentar
Fra : iballan1

Dato : 15-09-03 12:37

Mange tak jeg kigge på det i aften.

Kommentar
Fra : Axencrone

Dato : 15-09-03 18:13

Prøv og kig på dette side
www.brinck.dk/patch.asp
MVH
Axencrone

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 15-09-03 20:18

>Axencrone,

Den side er god, de har ihvertfald en fin grafik.
Desværre så påstår de at Lige og Krydsede kabler skal laves på samme måde. Det skal de naturligvis ikke. Vi må have sendt en mail til www.brinck.dk om fejlen.

Iøvrigt:
I et LIGE kabel, der skal stikkene se ENS ud i begge ender. Tag fat i ethvert færdigt monteret kabel, hold stikkene op ved siden af hinanden, og du vil se at det er monteret helt ens.

Da CAT5 netværksforbindelser kun benytter to par på et RJ-45 stik. Det grønne og det orange par, så skal grøn og orange byttes i den _ene_ende_ på et KRYDSET kabel.

mvh. Per

Godkendelse af svar
Fra : iballan1

Dato : 16-09-03 13:11

Tak for et hurtigt og præcist svar. Lige hvad jeg skulle bruge.

MVH Morten

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 16-09-03 14:54

Selv tak.

mvh. Per