/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
swish 2,0
Fra : 234
Vist : 390 gange
200 point
Dato : 14-09-03 21:13

Hej !
Jeg har hentet et videoklip af en bil ude på nettet men , hvordan indsætter man det i swish 2,0 ?

Er der nogle som kan hjælpe mig med det ?

Kommentar
Fra : Interkriller

Dato : 17-09-03 09:32

Tror ikke swish kan læse f.eks avi direkte, men du kan hente filmen i flash for så derefter gemmen den som swf og indsætte den i swish

Kristian

Kommentar
Fra : 234

Dato : 18-09-03 04:29

Det gør jeg også men , der kommer ingen billede frem og der er ingen lyd seiv om jeg har optaget den lyd i flash.
Skal jeg have en form for player installeret ?

Accepteret svar
Fra : Interkriller

Modtaget 200 point
Dato : 18-09-03 08:35

Ok det kan jeg godt se, har lige tjekket hos mig selv, mystisk nok at lyder ikke følger med, men.........

hvis du starter med (som skrevet tidligere), at importere avi i flash og eksportere som swf. Derefter skal du importere "all frames" i swish.
Så kan du i frame 1 (eller hvor det nu skal være) indsætte den lyd du vil have til, at være der; "add event - add action - play sound".

Syntes du skulle overveje, at lave det hele i flash, da swish har mange muligheder, når man er kommet ud over det punkt, hvor et par effekter på en tekststreng kan glæde en.
Hvis du begynder at ville lave noget med bare en minimal kompleksitet, er Flash klart at foretrække.

Held og lykke med det

Kristian

Godkendelse af svar
Fra : 234

Dato : 18-09-03 18:45

Tak for svaret Interkriller.