/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
Dyreassistent
Fra : jamera
Vist : 2438 gange
50 point
Dato : 14-09-03 19:27

jeg vil gerne vide noget mere om uddannelsen til Dyre-assistent........jeg kan ikke finde det på nettet, så vidt jeg ved så er det på Koldin tekniske skole, jordbrugsskolen........men idag søndag 14.9.03 er deres side nede...

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 14-09-03 19:45
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-09-03 20:24

Hej jamera
Prøv at kigge under RUE http://www.r-u-e.dk/
en søgning på "dyreassistent" gav følgende link http://www.r-u-e.dk/minvej/interviews/kenneth_nielsen.htm
Hvad angår Jordbrugsteknolog http://www.r-u-e.dk/u-og-e/jordbrugsteknolog.asp
Du kan også prøve at kigge lidt på http://www.uvm.dk/gammel/merit/afs20.htm
Hvis du vil i kontakt med nogen, som kender til emnet, så prøv at skrive til Annelise & Benny fra Dyrenes Gård i Munkholm ved Balle på info@dyrenesgaard.dk du må godt hilse fra deres webmaster Søren
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : mortenfn

Dato : 14-09-03 21:59

her er den officelle side

http://www.dfuj.dk/

Kommentar
Fra : hedefelt

Dato : 14-09-03 23:34

Nogen bestemt linie du er interesseret i?
Heste
Svin
Dyrepasser

Er det løn/jobmuligheder/skolepraktik du vil have yderliger oplysninger om?

kontakt evt. din lokale SID afdeling - som organiserer og hjælper dyreassistenter:
www.sid.dk

Michael

Kommentar
Fra : Lollik

Dato : 09-10-03 17:06

Jeg underviser på Vilvorde Teknisk skole Roskilde. Vi uddanner også dyreassistenter til blandt andet ZOO og hestepassere. Tlf. er 46 300 400. Du kan få tilsendt materiale herfra.
Martin

Kommentar
Fra : mortenfn

Dato : 09-10-03 17:50

Martin det lyder da fint, men hvor kan man få arbejde efter endt uddannelse?? Hvis du har et job vil jeg gerne have det!

Morten

Kommentar
Fra : Lollik

Dato : 10-10-03 15:56

Hej Morten.
Jeg har ikke lovet noget om at man får arbejde når man uddanner sig til dyreassistent. Jeg vil til enhver tid anbefale en anden linie, måske fordi jeg underviser inden for plantesporet. Men du har ret i at det er rigtigt svært at få job. Der bliver uddannet flere end der er brug for. Men nu var det jo ikke det spørgsmålet gik på.
Martin

Kommentar
Fra : mortenfn

Dato : 10-10-03 16:16

Jo spørgsmålet gik på "jeg vil gerne vide noget mere om uddannelsen til Dyre-assistent" så er det vel relevant - meget relevant - at fortælle at jobmulighederne er små for ikke at sige meget små!

Det er desværre ikke mange skoler der fortæller, før det er for sent. Det skyldes måske at diverse skoler får tilskud fra staten efter hvor mange der uddannes og ikke efter hvor mange der reelt får job i uddannelsesområdet efter endt uddannelse.

Er det ikke et faktum at mange dyreassistentelever bliver brugt som billig arbejdskraft på en del rideskoler og hestestuderier?

Og er det ikke et faktum at mange dyreassistentelever bliver i såkaldt skolepraktik med virksomhedsforlagt undervisning, hvor de arbejder i op til 3 måneder hos en arbejdsgiver uden at arbejdsgiveren betaler løn? Og at eleven kun får skolepenge?

Det er vel også relevant at få viden om når man søger oplysninger om en uddannelse?

Kommentar
Fra : Lollik

Dato : 10-10-03 16:44

Hej Morten.
Jeg tror du har ret i de fleste af dine udmeldinger. Men jeg har ingen sikker viden om det. Jeg valgte at bidrage med det jeg er sikker på nemlig at uddannelsen udbydes på Vilvorde.
Ellers kan vi sagtens blive enige om at det er uheldigt at der uddannes flere end der er brug for uanset hvilken uddannelse det drejer sig om.
Martin