/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
indsætte link til pdf fil
Fra : gurkemeje
Vist : 390 gange
50 point
Dato : 14-09-03 00:54

Jeg ønsker på min hjemmeside at indsætte et link til en tekst jeg har liggende på en pdf fil. Således at når en besøgende på siden klikker på linket, så åbner pågældende fil sig op i Acrobat Reader. Er der nogen derude der ved hvordan jeg skal gribe det an?

Kommentar
Fra : VMEK

Dato : 14-09-03 01:11

Sådan:
<p><a href="../XXX.pdf">test</a></p>

/VMEK

Kommentar
Fra : gurkemeje

Dato : 14-09-03 01:22

Hej VMEK

Kan du eventuelt uddybe dit svar en anelse. Hvad gør jeg helt eksakt med den kodelinie?
Gurkemeje

Kommentar
Fra : MouseKeeperX

Dato : 14-09-03 02:59

Du skal bare lave det som et normalt link - bare til en fil der har et andet "efternavn" end .htm eller .html. Hvis du vil have en mere præcis vejledning skal du skrive hvillket program du bruger til at rette dine sider med.

mvh

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 14-09-03 11:35

Allerførst skal dine pdf-filer ligge inde i din web-steds-mappe (f.eks.: C:/mit-websted/pdf_mappe/din.pdf)
Prøv at tage et kig på denne side, hvor der ligge flere pdf'er. Kig på kildekoden og klik evt. på nogle af dem.
http://www.hcma.dk/yrsdc.htm

Det vil også nok være en god ide, at du skriver at for at kunne se *.pdf, skal man have indstalleret Acrobat Reader og evt. have en henvisning til hvor man kan downloade det (www.adobe.dk/osv........)

Accepteret svar
Fra : catbody

Modtaget 50 point
Dato : 14-09-03 11:41

Allerførst skal du have dine .*pdf'er ligge inde i dit web-sted. (f.eks. C:/mit-websted/pdf_mappe/xxx.pdf)
Og så linker du bare til det hele normalt.
Prøv evt. at kigge på:
http://www.hcma.dk/yrsdc.htm (kig på kildekoden og tryk evt. på nogle af linkene. Der er flere *.pdf'er)
Der er nok også en god ide at skrive noget om at for at kunne se pdf-filer skal man have indstalleret Acrobat Reader og så måske en henvisning til hvor den kan downloades:
http://www.adobe.dk/products/acrobat/readstep.html

m v h
hcma/catbody

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 14-09-03 11:44

hvad skete der??? min første kommentar forsvandt og så dukkede den op igen - mystisk

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-09-03 12:38

catboy -> Det er fordi Kandu er LANGSOM i dag (også i dag)
Roser til dig... du er nemlig den eneste, som "forlare" at man skal henvise til HVOR man kan hente Adobe... når man nu vælger at arbejde med pdf-filer på sin hjemmeside.
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-09-03 12:39

Upsss! FORKLARE skulle der stå

Godkendelse af svar
Fra : gurkemeje

Dato : 19-09-03 12:11

Tak for det venlige svar catbody. Hilsen gurkemeje