/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
SMX eller RMX?... sikker vinterkørsel?
Fra : Salkcin
Vist : 1356 gange
100 point
Dato : 10-09-03 17:02

Hej...

jeg skal ud og finde en ny knallert/scooter da min NRG er totalskadet (er jeg næsten også:). Men jeg blev lidt træt i længden af det der med at man ikke rigtig kunne give mellemgas på en scooter, så for at køre pænt i byer skulle man gasse op og ned hele tiden istedetfor bare at holde håndtaget på et bestemt sted. Så jeg regner med at jeg skal have fat i en SMX eller RMX som så har gear... kan man vidst styre det noget bedre :)

Jeg har hørt at RMX er en god knallert som også er sikker at køre på om vinteret (pga. dækkene self:) men er SMX ligeså sikker? (den har jo normale "scooter" lign. dæk på 17"). Jeg har aldrig prøvet at køre på is eller sne? men er selv en ganske normal scooter sikker eller hva'? vi render jo en lang vinterperiode imøde så ville være dumt at købe en SMX hvis jeg skal køre på noget hvor at man skal køre meget pænt i 3-4mdr for ikke at glide og vælte.

Personligt synes jeg at SMX er klart fedest men RMX er nok den pratiske eller hvad?

Ellers, hvad med SR50 Ditech og Benelli 491... er de mindst ligeså gode? og er det evnt. muligt at indstille så man kan give det mellemgas jeg taler om (så man kører 30-40 stykker). Sr50 Ditech er jo elektronisk styret... må da kunne lade sig gøre :)

Kommentar
Fra : epoxy_88

Dato : 10-09-03 19:07

Hvis du vil kører vinter kørsel er Suzuki RMX nok den bedste... Det siger jo sig selv at en knallert med store knubdæk er bedre end de sædvanlige dæk...
Den skal bare tunes hvis du vil have noget rigtigt ud af den fordi motoren er ikke lige den kraftigste...

Med hensyn til SR 50'eren og Benelli'en så er Aprilia Sr 50 Ditech nok den bedste; vandkølet motor, store 13" hjul, direkte indsprøjtning dvs. 45 km/L., Det eneste minus er den sygelige pris!!!

/Jesper

Kommentar
Fra : mr_sonique

Dato : 18-09-03 21:25

jeg ville nok også vælge rmx da jeg selv skal have en, men har du tænkt over at man kan købe en box som kontrolere scooterens gear så man skifter 250000 gear af gangen. sådan en kan du jo købe hvis du vil have en scooter men vil have gear.

Kommentar
Fra : terje87

Dato : 28-09-03 13:26

Rmx helt klart!!!! det er da den eneste knarrert man man køre " flot " på hele året!..
kan man ikk også købe en fartbegrænser i t-hansen rmx og scooter???

Kommentar
Fra : mikkeljo

Dato : 10-02-04 22:19

Du kunne jo også bare skifte til grovere dæk/vinter dæk, hvis køber andet end en RMX...